ظهره‌وند: قطعنامه بخشی از پازل غرب برای فروپاشی ژئوپلیتیکی ایران است/ در یک جنگ نرم همه جانبه هستیم

۱۴۰۱/۰۹/۰۵ - ۰۰:۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۴۰۳۲۹۸
ظهره‌وند: قطعنامه بخشی از پازل غرب برای فروپاشی ژئوپلیتیکی ایران است/  در یک جنگ نرم همه جانبه هستیم
سفیر اسبق ایران در ایتالیا گفت: اغتشاشات از قبل طراحی شده است و اینطور نیست که به یکباره اتفاق افتاده باشد و این قطعنامه هم به یکباره تصویب نشده است؛ این اغتشاشات و قطعنامه بخشی از پازل است که برای فروپاشی ژئوپلیتیکی ایران چیده شده است.

ابوالفضل ظهره‌وند، سفیر اسبق ایران در ایتالیا و افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران گفت: این قطعنامه حقوق بشری بخشی از پروژه‌ای است که علیه ایران طراحی کرده‌اند و این پروژه دارای فازهای متفاوتی است. 

عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ادامه داد: اغتشاشات از قبل طراحی شده است و اینطور نیست که به یکباره اتفاق افتاده باشد و این قطعنامه هم به یکباره تصویب نشده است؛ این اغتشاشات و قطعنامه بخشی از پازل است که برای فروپاشی ژئوپلیتیکی ایران چیده شده است. 

سفیر اسبق ایران در ایتالیا اظهار داشت: نهاد حقوق بشری نهادی غربی است و پروژه و مبانی که به عنوان اصول حقوق بشر تنظیم کرده اند این بخشی از آئین لیبرال دموکراسی است و در آن چارچوب جواب می‌دهد و خارج از آن به عنوان اهرم فشار استفاده می‌کنند.

ظهره‌وند با بیان اینکه غرب این نقض حقوق بشر را بر خود واجب می‌داند و به عنوان یک مولفه منفی به آن نگاه نمی‌کند، خاطرنشان کرد:از نظر غرب ایران بایستی در کریدور حکمرانی لیبرالیسم باشد و چون ایران بیرون از این کریدور و مستقل عمل می‌کند پس ناقض اراده آنها است پس از حقوق بشر، تحریم و جنگ به عنوان اهرم استفاده می‌کنند.

این دیپلمات پیشین این پروژه را علیه ایران یک جنگ نرم همه جانبه خواند و گفت: این پروژه در فازهای بعدی با عنوان تهدید امنیت جهانی امکان دارد اجرا شود پس باید گام‌های بعدی آن را پیش بینی کرد و متناسب با آن افکار عمومی را روشن کنیم. 

ظهره‌وند با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های حقوقی که در دنیا داریم استفاده کنیم، عنوان کرد: باید روایت خودمان را از اتفاقات داخل مستند و ارائه کنیم تا جلوی روایت گری رسانه‌های غربی را بگیریم و انگیزه‌های از بین بردن ژئوپلیتیک منطقه را شفاف بیان کنیم 

سفیر اسبق ایران در ایتالیا و افغانستان با تاکید بر نقش نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: سفرا در کشورها باید با برگزاری جلسات روایت‌گر جمهوری اسلامی ایران باشند و با رسانه‌هایی که علیه ایران کار کردند با بیانیه و یادداشت را شفاف سازی کنیم. 

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز