افشاگری رسانه صهیونیستی درباره شکست اطلاعاتی اسرائیل

۱۴۰۱/۰۹/۰۹ - ۱۳:۵۸:۵۷
کد خبر: ۱۴۰۵۴۳۵
افشاگری رسانه صهیونیستی درباره شکست اطلاعاتی اسرائیل
شبکه تلویزیونی "کان" رژیم صهیونیستی با انتشار فایلی صوتی برای اولین بار از شکست اطلاعاتی این رژیم در ارزیابی شرایط چند روز قبل از وقوع "نبرد شمشیر قدس" در سال ۲۰۲۱ با گروههای مقاومت فلسطین پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری برنا، شبکه تلویزیونی "کان" رژیم صهیونیستی یک فایل صوتی اختصاصی از "یعقوب شبتای" کمیسر پلیس این رژیم را منتشر کرد که نشان می‌دهد چگونه جامعه اطلاعاتی رژیم اسرائیل شکست فاجعه باری در ارزیابی شرایط می‌خورد که چند روز بعد از آن به وقوع نبرد "شمشیر قدس" با مقاومت فلسطین منجر می شود.

این شبکه صهیونیست گفت: این فایل‌های صوتی نشان می‌دهد که کمیسر پلیس چند روز قبل از اعتراضات در ماه رمضان درخصوص ارزیابی اوضاع می‌گوید که خیلی هیجان زده نشوید، این اوضاع دو یا سه روز بیشتر طول نخواهد کشید.

نبرد شمشیر قدس پس از تجاوزگری و حملات متعدد صهیونیستها علیه فلسطینی‌ها و مسجد الاقصی در شهر اشغالی قدس و یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و محله فلسطینی شیخ جراح در این شهر و موج اعتراض‌ها و مقابله شهروندان فلسطینی با این حملات و تجاوزگریها به وقوع پیوست.

بر اساس این گزارش، امیر اوحانا وزیر امنیت داخلی وقت رژیم صهیونیستی در آن روزها بسیار نگران اوضاع بوده است اما رئیس پلیس رژیم صهیونیستی تلاش کرده که اطمینان بخشی کند و پیشنهاد داده که وضعیت موجود که به صهیونیستها اجازه می دهد به مسجد الاقصی یورش ببرند، تغییر نکند.

اوحانا در آن زمان گفته بود که مهم ترین رویدادی که رژیم صهیونیستی با آن مواجه است، مساله روز قدس است و دلیل آن همزمان بودن با ماه رمضان است. اما کمیسر پلیس رژیم صهیونیستی هیچ اقدامی اتخاذ نمی‌کند بلکه پیشنهاد می‌کند که وضعیت موجود در آن زمان تغییر نکند و صهیونیستها همانند سال‌های گذشته در روز قدس به مسجد الاقصی یورش ببرند و همین وضعیت در نهایت باعث شد تا مقاومت فلسطین پاسخ به این تجاوزگری های مداوم صهیونیستها را در قالب نبرد شمشیر قدس بدهد.

اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب محله «شیخ جراح» در بخش شرقی قدس اشغال شده در اردیبهشت ۱۴۰۰، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شد. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی در چارچوب "نبرد شمشیر قدس" کرد.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، ۳۰ اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز سه روز پیش اذعان کرد که جنبش حماس یک سال و نیم پیش موفق به کسب دستاوردی بزرگ در چارچوب نبرد "شمشیر قدس" شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز