وزیر خارجه بوسنی: تمایل داریم به اتحادیه اروپا بپیوندیم اما نقاط اصولی را رعایت خواهیم کرد/ ایران همیشه برای ما یک کشور شریف و دوست بوده است

۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - ۱۳:۲۹:۴۵
کد خبر: ۱۴۰۷۶۱۱
وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگووین گفت: ایران همیشه برای ما یک کشور شریف و دوست بوده است و از تمامیت ارضی ما حمایت کرده استایران همواره شرایط سیاسی بوسنی را درک کرده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری برنا به بوسنی هرزگووین، بیسرا توکوویچ وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگووین در نشست مطبوعاتی خود با حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان گفت: بسیار خرسندم که امروز میزبان هیات ایرانی به ریاست وزیر امور خارجه هستم. این یک سفر دوستانه است و ما در آستانه برقراری سی امین سالگرد برقراری روابط دوستانه میان ایران و بوسنی هستیم.

وی افزود: ایران همیشه برای ما یک کشور شریف و دوست بوده است و از تمامیت ارضی ما حمایت کرده استایران همواره شرایط سیاسی بوسنی را درک کرده است.

وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگووین با بیان اینکه گرایش راهبردی سیاست خارجی بوسنی کاملا روشن است و  ما به عنوان یک کشور کوچک تمایل داریم به اتحادیه اروپا پیوندیم اما نقاط اصولی را رعایت خواهیم کرد، تصریح کرد: درباره بحران کنونی انرژی و تورم و تامین نیازهای انرژی تبادل نظر کردیم دریافت عنوان عضویت اتحادیه اروپا و نزدیک شدن به مسیر ناتو یک اولویت اساسی برای بوسنی است.

بیسرا توکوویچ گفت: همچنین درباره شرایط سیاسی بوسنی گفتگو کردیم و همتای خود را در جریان تشکیل دولت جدید بوسنی قرار دادم.

ادامه دارد...

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز