رئیس فراکسیون محیط زیست: پرونده ترک فعل دستگاه ها در خصوص آلودگی هوا به قوه قضائیه ارجاع شد

۱۴۰۱/۰۹/۲۲ - ۱۳:۴۰:۴۴
کد خبر: ۱۴۱۰۱۰۳
رئیس فراکسیون محیط زیست: پرونده ترک فعل دستگاه ها در خصوص آلودگی هوا به قوه قضائیه ارجاع شد
سمیه رفیعی گفت: فراکسیون محیط زیست در رابطه با موضوع آلودگی هوا پیگیری هایی به انجام رسانده و با دادستان محترم صحبت کردیم و اعمال ماده 234 داشتیم و یک پرونده کاملا تکمیل و به قوه قضائیه ارسال کردیم.

سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با تدابیر فراکسیون محیط زیست برای آلودگی هوا گفت: آلودگی هوا موضوعی نیست که بخواهیم فصلی و کوتاه مدت نسبت به آن برخورد داشته باشیم بلکه یک فرآیند است و ما از دهه 70 شمسی در رابطه با بحث آلودگی هوا برنامه داشتیم و عملیات طراحی کردیم و برایش بودجه تعریف شده است.

وی افزود: نباید بعد از گذشت سی سال دوباره راه حل های همیشگی را ادامه دهیم. یکی از اتفاق هایی که در طول این همه سال باید می افتاد گسترش حمل و نقل عمومی بود که متاسفانه در ضعیف ترین حالت خود است. به نظر می رسد در واقع سیاست ها بر روی خودروهای سواری است؛ یعنی سیاست های تشویقی. ما کشوری هستیم که توانایی تامین سوخت استاندارد را داریم.

وی در ادامه گفت: بحث بهینه سازی مصرف در حوزه انرژی از کارهایی بوده که می توانستیم در سالهای گذشته انجام دهیم اما در فرهنگ مردم خیلی اتفاق مهمی را رقم نزدیم. در 8-7 سال گذشته وضعیت نیروگاه ها خوب نبوده و هیچ ٱوِرهالی صورت نگرفته است؛ از لحاظ استفاده از سوخت باید تجهیزات بهتر باشد و این از کارهایی است که عقب افتاده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: آنچه که مهم است مواجهه ما با آلودگی ها است که این را به صورت یک پدیده یا ایوِنت یا یک فرآیند ببینیم، باید در دستور کار برنامه ریزی ها صورت بگیرد و در صحن مجلس هم قرار است راجع به آن تذکر داده شود. 

رئیس فراکسیون محیط زیست خاطر نشان کرد: حتما محیط زیست بیشترین وظایف را در این زمینه برعهده دارد و محیط زیست در هوای پاک وظیفه کوردینیتوری و هماهنگی کننده دارد. باید بقیه دستگاه ها را مدیریت و نظارت کند و کارهای آنها را دنبال کند، حتما قصوری در این زمینه از سوی محیط زیست رخ داده ولی بقیه دستگاه ها هم دخیل هستند. جنس قصور سازمان محیط زیست از جنس نظارت است اماسایر دستگاه ها قصورشان عملیاتی و عملکردی است و جزء وظایفشان بوده که باید انجام می دادند. 

سمیه رفیعی گفت: فراکسیون محیط زیست در رابطه با موضوع آلودگی هوا پیگیری هایی  به انجام رسانده است و با دادستان محترم صحبت کردیم و اعمال ماده 234 داشتیم و یک پرونده کاملا تکمیل  شده به قوه قضائیه ارسال کردیم که در شعبه یک دادسرای کارکنان دولت و کارشناس به دوستان معرفی شده است.  سال های گذشته راهکار دادیم؛ راهکار بلند مدت ومیان مدت هم دادیم. 

رئیس فراکسیون محیط زیست در پایان تصریح کرد:  نکته دیگر اینکه ما امسال یک برنامه داریم و خودم بالشخصه پیگیر آن هستم  و به دستگاه ها مراجعه می کنم و با کارشناسان صحبت می کنم و برکات خوبی خواهد داشت و پیگیری ها انجام شده و این را هم باید پیگیری کنند. تا بحال مجلس نظارتی نداشته و الان که ما نظارت ها را انجام می دهیم، خیلی کارها روی زمین مانده مثل تدوین استاندارد ملی سوخت یکی یکی خودش رانشان می دهند. 

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز