وزیر خزانه‌داری آمریکا: تا هر زمان که لازم لاشد کمک به اوکراین ادامه دارد

۱۴۰۱/۰۹/۲۱ - ۱۴:۵۴:۲۰
کد خبر: ۱۴۱۰۱۲۹
وزیر خزانه‌داری آمریکا: تا هر زمان که لازم لاشد کمک به اوکراین ادامه دارد
«جِنِت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا گفت دولت بایدن آماده است تا هر زمان که لازم باشد، به کمک های چند میلیارد دلاری خود به اوکراین ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا، شبکه خبری بلومبرگ نوشت: دولت آمریکا وعده داده ۳۸ میلیارد دلارکمک نظامی به اوکراین ارسال کند و تاکنون نیز به طور مستقیم ۱۳ میلیارد دلار به این کشور کمک کرده است.

یلن در مصاحبه با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه خبری سی بی اس در پاسخ به این پرسش که حمایت آمریکا تا کی ادامه خواهد یافت، گفت «تا هر زمان که لازم باشد».

این اظهارات وزیر خزانه داری آمریکا سخنان بایدن را تایید می کند. بایدن روز یکشنبه در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین تایید کرد که حمایت آمریکا از اوکراین ادامه خواهد یافت.

بر اساس گزارش کاخ سفید، رئیس جمهوری آمریکا گفت کشورش متعهد است مادام که روسیه در این جنگ مقصر است، به حمایت های امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه به اوکراین ادامه دهد.

وزیر خزانه داری آمریکا همچنین تلاش های آمریکا و متحدانش را برای محدود کردن درامد ناشی از صادرات نفت روسیه با تعیین سقف قیمتی تایید کرد.

گروه هفت و اتحادیه اروپا سقفی را برای درامدهایی که روسیه می تواند از صادرات نفت دریافت کند و همچنان دسترسی این کشور به خدمات مهم کشتیرانی ارائه شده توسط شرکت های اتحادیه اروپا و انگلیسی، تعیین کرده اند. این تلاش اتحادیه اروپا از ۵ دسامبر (۱۴ آذر) آغاز شده است.

یلن گفت این تعیین سقف قیمتی تازه از این هفته آغاز شده اما من فکر می کنم تا همین جا هم خوب بوده است.

این مقام آمریکایی مدعی شد که توانایی مسکو برای تامین نیروی نظامی خود «به دلیل تحریم ها و کنترل های صادراتی به طور قابل توجهی از بین رفته است».

وزیر خزانه داری آمریکا در بخشی از این مصاحبه به موضوع رکود در آمریکا اشاره کرد و گفت تلاش می کند از رکود در کشورش جلوگیری کند و رکود در آمریکا کوتاه مدت خواهد بود.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز