امیرعبداللهیان: همکاری‌های تجاری و اقتصادی از موضوعات اولویت‌دار ایران و نیکاراگوئه است

۱۴۰۱/۰۹/۲۷ - ۱۷:۴۶:۲۶
کد خبر: ۱۴۱۲۵۹۵
امیرعبداللهیان: همکاری‌های تجاری و اقتصادی از موضوعات اولویت‌دار ایران و نیکاراگوئه است
وزیر امور خارجه کشورمان گفت:همکاری‌های تجاری و اقتصادی یکی از موضوعات اولویت‌دار دو کشور ایران و نیکاراگوئه است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و دنیس مونکادا وزیر خارجه نیکاراگوئه که به منظور گفت‌وگو و تبادل نظر در زمینه توسعه همکاری‌ها و بررسی راههای گسترش همکاری‌های فی‌مابین و همچنین مشارکت در سومین نشست مجمع گفتگوی تهران به ایران سفر کرده است، ظهر روز یکشنبه در محل وزارت امور خارجه دیدار کردند.

وزیر امور خارجه در این دیدار با ابراز خرسندی از سطح مناسبات دو کشور، روابط فی‌مابین در حوزه سیاسی را در سطح ممتاز ارزیابی و تصریح کرد: همکاری‌های تجاری و اقتصادی یکی از موضوعات اولویت‌دار دو کشور است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

امیرعبداللهیان آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در حوزه‌های اقتصادی و تجاری به عالی‌ترین سطح را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه با استقبال از امضای برنامه جامع همکاری‌های دو کشور آنرا یک نقشه راه جدید و راهبردی برای گسترش روابط دو کشور ارزیابی کرد.

دنیس مونکادا وزیر خارجه نیکاراگوئه نیز در این دیدار ضمن تشکر از دعوت وزیرامور خارجه، سلام‌های گرم دانیل اورتگا رئیس جمهور و خانم روساریو موریو معاون رئیس جمهور این کشور را به دولت و ملت ایران ابلاغ کرد.

وی با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه دو کشور از همکاری و همبستگی ایران و نیکاراگوئه در مجامع بین المللی ابراز خرسندی نمود.

وزیر خارجه نیکاراگوئه با اشاره به اسناد امضا شده میان دو کشور در یک سال اخیر، ابراز امیدواری کرد با امضای برنامه جامع همکاریهای دو کشور و برگزاری اولین کمیسیون مشترک ایران و نیکاراگوئه در آینده نزدیک روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

در پایان این دیدار سند برنامه جامع همکاریهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری نیکاراگوئه به امضای وزرای امور خارجه دو کشور رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز