وزیر صمت: تولید شرکت‌های بورسی ۶.۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است

۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۰:۴۲:۳۶
کد خبر: ۱۴۱۳۷۳۷
وزیر صمت: تولید شرکت‌های بورسی ۶.۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است
فاطمی امین گفت: آمار تولید شرکت های بورسی و شرکت های صنعتی و معدنی بورسی در آبان ماه امسال به نسبت 6.5 درصد نسبت به آبان سال پیش بیشتر بوده

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، سید رضا فاطمی امین وزیر صمت در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران بیان داشت: توزیع درآمد بهتر است از طریق صنعت ومعدن انجام شود همین طور آمار تولید شرکت های بورسی و شرکت های صنعتی ومعدنی بورسی در آبان ماه امسال به نسبت 6.5 درصد نسبت به آبان سال پیش بیشتر بوده و ما الحمدالله 5 ماه است که شرکت های بورسی که نیمی از تولید را دارند رشدهای 6 درصد و بیشتر دارند و آبان ماه هم این رشد تکرار شد.

وی در ادامه گفت: در آبان ماه ۱۲۲ هزار دستگاه انواع خودرو تولید شد که در پنج سال گذشته بی نظیر بود؛ اکنون تولید خودروسازان به بیش از ۶۰ هزار خودرو رسیده است و تقریبا تا آخر آذرماه خودروسازان توانسته اند به اندازه کل سال قبل تولید داشته باشند.

فاطمی امین با یادآوری اینکه حل مشکل تقاضای انباشته در بازار خودرو زمانبر است، افزود: این کار دو راه حل بیشتر ندارد، افزایش تولید و واردات.

وی با بیان اینکه واردات خودرو از سوم آبان ماه نهایی شد، اظهار داشت: دو ماه از نهایی شدن آیین نامه واردات خودرو گذشته است و همین روزها اولین محموله خودروی وارداتی وارد گمرک شوند؛ ما برنامه عرضه گسترده خودروهای وارداتی پیش بینی کرده ایم.

وزیر صنعت تاکید کرد: برآورد ما این است که با توجه به افزایش تولید که در ماههای آینده نیز افزایش پیدا خواهد کرد و نیز واردات خودرو، بازار می تواند به تعادل برسد اما نکته اینجاست که ما هم در بازار مسکن و در بازار خودرو و بازار کالاهای سرمایه ای یکسری قواعد بازدارنده برای تقاضاهای هیجانی کم داریم مثل قانون مالیات بر عایدی سرمایه که در بسیاری از کشورها اجرا می شود و بازار را تنظیم می‌کند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز