برگزاری دور جدید مذاکرات با عراق درباره پیگیری پرونده شهید سلیمانی هفته آینده در تهران

۱۴۰۱/۱۰/۱۲ - ۱۲:۴۴:۰۹
کد خبر: ۱۴۱۸۱۴۲
برگزاری دور جدید مذاکرات با عراق درباره پیگیری پرونده شهید سلیمانی هفته آینده در تهران
وزیر امورخارجه کشورمان گفت: وظیفه ذاتی دستگاه دیپلماسی برای پیگیری حقوقی ترور سردار سلیمانی است و برای آن کمیته ویژه‌ای در وزارت امورخارجه با قوه قضاییه و بخش حقوقی سپاه پاسداران تشکیل دادیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری برنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: وظیفه ذاتی دستگاه دیپلماسی برای پیگیری حقوقی ترور سردار سلیمانی است. 

وی ادامه داد: کمیته ویژه‌ای در وزارت امورخارجه با قوه قضاییه و بخش حقوقی سپاه پاسداران تشکیل دادیم. 

امیرعبداللهیان در خصوص این کمیته ویژه افزود: اقدامات حقوقی و بین‌المللی را در مسیر دیپلماتیک توسط این کارگروه ویژه توانستیم سرعت ببخشیم.

وی افزود: از طریق سفارت سوییس به عنوان حافظ منافع آمریکا این اقدامات را به اطلاع آنها رساندیم. 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در خصوص مذاکرات گفت: در بخش همکاری با دولت و دستگاه قضایی عراق سه دور مذاکره فنی و دقیق انجام شده  است ، دور بعدی مذاکرات هفته آینده به میزبانی ایران انجام خواهدشد .

امیر عبداللهیان گفت: با اینکه نخست وزیر محترم وقت آقای عادل ابوالمهدی بر موضوع مهمان بودن سردار سلیمانی در عراق صحه گذاشتند اما مستندات دقیق برای این موضوع ارائه شده است.

وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی برای یکساعت گفت‌وگو سه جانبه  ایران و عراق و آمریکا بیش از ۴۰ساعت وقت گذاشتند که همه موضوعات محتوایی بررسی شده باشد.

ادامه دارد..

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز