امیر ایرانی: رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش متناسب با تهدیدات طرح ریزی شده بود/ سواحل مکران دروازه اقتصادی کشور است

۱۴۰۱/۱۰/۱۹ - ۱۴:۰۳:۲۰
کد خبر: ۱۴۲۰۷۵۶
امیر ایرانی: رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش متناسب با تهدیدات طرح ریزی شده بود/ سواحل مکران دروازه اقتصادی کشور است
امیر دریادار شهرام ایرانی گفت: رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش 1401، تفاوت زیادی با رزمایش‌های گذشته داشت و در واقع متناسب با تهدیدهایی که با آن روبرو هستیم، طرح ریزی شده بود و تجهیزاتی را بر همان مبنا به میدان آوردیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگویی با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش 1401 اظهار داشت: رزمایش امسال تفاوت زیادی با رزمایش‌های گذشته داشت و در واقع متناسب با تهدیدهایی که با آن روبرو هستیم، طرح ریزی شده بود و تجهیزاتی را بر همان مبنا به میدان آوردیم. بنابراین اگر تهدید عوض شود، تجهیزات مناسب دیگری را که در اختیار داریم به میدان خواهیم آورد.

وی افزود: در حوزه پرتابی، موشک‌ها و اژدرهای این رزمایش بسیار متنوع بود طوری‌که چهار نوع اژدر مختلف و جدید را به میدان آورده و پرتاب کردیم که حجم پرتاب‌ها از نظر تعداد، کیفیت، تنوع و به روز بودن اصلاً قابل مقایسه با رزمایش گذشته نبود. برخی از این اژدر ها در دنیا کم نظیر و دو منظوره هستند و می‌توانند کشتی را مورد اصابت قرار داده و زیردریایی را در عمق دریا کشف و به آن شلیک کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به ظرفیت‌های سواحل مکران گفت: سواحل مکران ویژگی‌های بسیار ممتازی دارد و دروازه اقتصادی کشور است زیرا مستقیما به اقیانوس متصل است و نه تنها خود سواحل را به عنوان کرانه بلکه پس کرانه را هم توسعه خواهد داد و نکته جالبش اینجاست که امروز نه پس کرانه بلکه پساپس کرانه هم در گرو این شکوفایی است و از این لحاظ فرمانده معظم کل قوا ۴ دهه است که تاکید ویژه‌ای بر توسعه سواحل مکران دارند.

امیردریادار شهرام ایرانی با اشاره به اقدامات نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران اظهار داشت: حضور نیروی انسانی زمینه ارتقا شاخص‌های توسعه را هم فراهم می‌کند بنابراین ما گام اول که مربوط به استقرار نیروی انسانی بود را انجام دادیم و خانواده های ما با آمار قابل توجه در آنجا مستقر هستند.

وی افزود: فرمانده معظم کل قوا توجه ویژه‌ای به بحث آموزش داشتند و بر همین اساس مدارسی در آن مناطق احداث شده است. در حال حاضر در کل کشور ۱۰ هنرستان دریایی داریم که دو تای آنها در مکران (جاسک و کنارک) فعال شده و فارغ التحصیلان می‌توانند در همه ارگان‌های دریایی شاغل شوند.


امیر دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: در خصوص بهداشت و درمان هم در سواحل جنوب ساخت سه بیمارستان را در دستور کار داشتیم که دو تای آنها ۱۲۸ تختخوابی بوده و آماده و در حال تجهیز است. بیمارستان دیگر هم مربوط به جاسک و ۹۶ تختخوابی است و می‌تواند تا یک برابر و نیم امکان پذیرش داشته باشد که امیدواریم تا سال آینده نهایی شده و امکان پذیرش بیمار را داشته باشد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز