در جلسه غیرعلنی مجلس چه گذشت؟

۱۴۰۱/۱۰/۲۰ - ۰۹:۵۵:۲۸
کد خبر: ۱۴۲۰۹۹۶
در جلسه غیرعلنی مجلس چه گذشت؟
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در جلسه غیرعلنی امروز - سه شنبه - مجلس شورای اسلامی نمایندگان تاکید کردند که زمان کافی برای بررسی لوایح برنامه و بودجه در مجلس وجود دارد و می بایست لایحه بودجه سریعتر اعلام وصول شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی روز سه شنبه پس از جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی درباره بررسی لایحه بودجه سال آینده درباره جزئیات جلسه اظهار داشت: در جلسه غیرعلنی امروز نمایندگان تاکید داشتند که فرصت برای بررسی بودجه سال آینده وجود دارد و با توجه به اینکه برنامه ششم توسعه هم تا پایان سال اعتبار دارد، نباید بودجه را چند دوازدهمی تصویب کرد.

وی ادامه داد: در این جلسه رئیس مجلس به نمایندگان اعلام کرد از آنجا که مصوبه مجلس درباره بررسی دو مرحله ای بودجه دیر هنگام به تایید شورای نگهبان رسید، نمی توان در بررسی بودجه سال آینده آن را ملاک عمل قرار داد و بودجه به روال سابق در مجلس بررسی می شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: نمایندگان در این جلسه اصرار داشتند که هیات رییسه هرچه سریعتر لایحه بودجه ۱۴۰۲ را اعلام وصول کند و در دستور کار قرار گیرد.

میرتاج الدینی تاکید کرد: نمایندگان مجلس بر این باورند که هرچه سریعتر باید بررسی لایحه بودجه در مجلس آغاز شود تا در سال آینده در تخصیص اعتبارات بویژه طرح های عمرانی با مشکل مواجه نشویم.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: در این جلسه رئیس مجلس به نمایندگان گفت که امکان رسیدگی همزمان به لوایح برنامه و بودجه وجود دارد و با ارایه جداول بودجه و لایحه برنامه می توان دو لایحه را همزمان پیش برد.

نماینده مردم تبریز خاطر نشان کرد: برنامه ششم توسعه تا پایان سال معتبر است و اگر در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور کمیسیون تلفیق به این نتیجه رسید که وقت کافی برای تصویب لایحه برنامه هفتم نیست، می شود برای مدت کوتاهی تا زمان تصویب برنامه هفتم، برنامه ششم را در قالب یک تبصره در قانون بودجه تمدید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز