امیرعبداللهیان در کمیسیون‌ امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور یافت

۱۴۰۱/۱۰/۲۱ - ۱۵:۴۹:۵۶
کد خبر: ۱۴۲۱۹۵۸
امیرعبداللهیان در کمیسیون‌ امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور یافت
وزیر امور خارجه با حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان را در جریان آخرین تحولات‌ سیاست خارجی و روابط بین‌الملل قرار داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه در این جلسه گزارشی از ملاقات و رایزنی با جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه‌ اروپا به نمایندگان ارائه داد.

همچنین امیرعبداللهیان در جریان حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به سؤالات جمعی از نمایندگان در خصوص موضوعات مختلف از جمله در حوزه دیپلماسی اقتصادی با کشورهای اوراسیا با هدف ارتقاء تراز تجاری استانهای شمالی کشور، استفاده حداکثری وزارت امور خارجه از ظرفیت دیپلماسی سلامت، روند پیگیریهای انجام شده پیرامون ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی از سوی صهیونیست ها در دهه اول انقلاب اسلامی ایران و برنامه وزارت خارجه در این زمینه، ترویج و تسهیل گردشگری، اقدامات وزارت امور خارجه در تعدیل مواضع رسانه های ضدایرانی فارسی زبان، اقدام موثر جهت لایروبی اروند، برقراری مراوده تجاری منطقه اروند با تجار و بازرگانان عراق، نظارت وزارت امور خارجه بر قرارداد هندوستان با کشورمان در حوزه چابهار و توجه به کریدور هند، ازبکستان و افغانستان در چابهار و توجه به صادرات کالاهای اساسی از جمله محصولات کشاورزی از استان آذربایجان غربی، پاسخ های لازم را ارائه و دیدگاه و اقدامات انجام شده از سوی وزارت امور خارجه در ارتباط با سوالات مطرح شده را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه از نقطه نظرات رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تشکر و بر تداوم‌ رایزنی و همفکری بین وزارت امور خارجه و مجلس شورای اسلامی‌ تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین با شرکت در کمیسیون برنامه و بودجه به ریاست حاج بابایی و حضور اعضای کمیسیون، ضمن تبادل نظر با نمایندگان، گزارش عملکرد حوزه دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در سال گذشته را تشریح کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ضمن قدردانی از حمایت‌های مستمر مجلس شورای اسلامی، خواستار تداوم این حمایت‌ها شد و بر ضرورت افزایش تعاملات وزارت امور خارجه و نمایندگان مجلس تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز