امیرعبداللهیان: استقرار و ثبات لبنان را به نفع کل منطقه می دانیم/ قدردانی رئیس مجلس لبنان از حمایت‌‌های ایران

۱۴۰۱/۱۰/۲۳ - ۱۸:۲۵:۵۷
کد خبر: ۱۴۲۲۴۰۱
امیرعبداللهیان:  استقرار و ثبات لبنان را به نفع کل منطقه می دانیم/  قدردانی رئیس مجلس لبنان از حمایت‌‌های ایران
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار با مقامات لبنانی با نبیه بری رئیس مجلس لبنان ملاقات و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، در این دیدار علاوه بر تبادل نظر در خصوص آخرین وضعیت سیاسی لبنان، موضوعات مورد اهتمام دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مورد تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این دیدار گفت: ما از بیروت یکبار دیگر بر حمایت خود از ثبات و استقرار داخلی و تکمیل روند سیاسی در لبنان از طریق گفتگو میان جریان های مختلف این کشور بدون مداخله خارجی تاکید می کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با تصریح بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره از ثبات و امنیت لبنان حمایت کرده است، افزود: ما استقرار و ثبات لبنان را به نفع کل منطقه می دانیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی لبنان مداخله نمی کند، اما در صورت نیاز به کمک و نقش جمهوری اسلامی ایران، از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: هر میزان روابط اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و لبنان را افزایش دهیم، به نفع دو کشور و دو ملت است.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به توان فنی بالای جمهوری اسلامی ایران در ساخت نیروگاههای برق و رفع مشکلات لبنان در این زمینه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ساخت نیروگاه برق در این کشور اعلام کرد.

مسائل یمن و فلسطین نیز از اهم موضوعات منطقه ای بود که در این دیدار مورد تبادل نظر قرار گرفت.

نبیه بری رئیس مجلس لبنان‌ نیز ضمن مروری بر آخرین وضعیت روند سیاسی در لبنان، با تصریح بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از هیچ کمکی به لبنان دریغ نکرده است، از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از لبنان قدردانی کرد.

نبیه بری افزود: زمینه های مختلفی برای توسعه روابط لبنان و ایران وجود دارد و تقویت همکاری های دوجانبه، تأمین کننده منافع دو کشور خواهد بود.

رئیس مجلس لبنان همچنین با اشاره به اهمیت مسئله فلسطین، نسبت به افزایش تهدیدات علیه فلسطینیان با توجه به حاکمیت جریان افراطی در سرزمین های اشغالی ابراز نگرانی کرد و ضرورت حمایت جهانی از فلسطین را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز