در نشست تخصصی همسران روسأی جمهور چه گذشت؟ 

۱۴۰۱/۱۰/۳۰ - ۱۹:۵۹:۳۲
کد خبر: ۱۴۲۵۳۲۱
در نشست تخصصی همسران روسأی جمهور چه گذشت؟ 
اولین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار صبح امروز جمعه ۳۰ دی‌ماه در سالن اجلاس سران با استقبال رسمی انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از همسران رؤسای دولت‌های کشورهای مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، در اجلاسیه روز اول این‌ کنگره که از روز گذشته آغاز شده است، ۳۰۰ میهمان خارجی از جمله ۷۰ نفر از مقامات و فعالان زن حوزه‌های مختلف اعم از وزرا، معاونان رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس به ایران آمده‌اند تا بدون روتوش رسانه‌های غرب صدای زنان ایرانی را بشنوند. 

پس از استقبال رسمی انسیه خزعلی، معاون امور زنان رئیس‌جمهور از همسران رؤسای دولت‌های کشورهای مختلف و میهمانان عالیرتبه کنگره در اولین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در سالن اجلاس سران، همسران روسای‌جمهور عکس یادگاری گرفتند و  سپس گفت‌وگوی اختصاصی مهمانان خارجی کشورهای مختلف ارمنستان، صربستان، کامرون، سوریه، گینه، سریالانکا، نیجریه و ... با همسر رئیس جمهور کشورمان در تالار جداگانه‌ای برگزار شد.  

در این نشست زنان کشورهای مختلف تاکید کردند که جمهوری اسلامی ایران نقش موثر و پتانسیل بالایی برای جامعه جهانی دارد. دفاع از حقوق زنان و گسترش فرصت حضور آنها در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و همچنین مبارزه با اجحاف در حق زنان از دیگر رویکردهای مورد اشاره شرکت‌کنندگان بود.  

شرکت‌کنندگان البته ضمن تشکر از جمهوری اسلامی برای این میزبانی یادآور شدند که زنان برای همکاری نیاز به نگاه کلان به جای نگاه جزیره‌ای دارند.  

همچنین شرکت‌کنندگان از رئیس‌جمهور کشورمان به دلیل اینکه معتقد بودند آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نقش بزرگ و مهم زنان را در جامعه به رسمیت شناخته است، تشکر کردند. 

علاوه بر این در نشست صبح امروز درباره «تاسیس انجمن بین‌المللی بانوان تاثیرگذار» بحث و گفت‌وگو شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز