بازگشت داعش به شرق ایران/ آمریکا دست به دامن تروریست‌ها شد

۱۴۰۱/۱۱/۰۲ - ۰۴:۵۳:۵۸
کد خبر: ۱۴۲۵۸۵۱
بازگشت داعش به شرق ایران/ آمریکا دست به دامن تروریست‌ها شد
آمریکا برای ضربه به ایران و طالبان دست به دامن داعش شد و در حال احیای این گروه تروریستی در افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری برنا، زامیر کاپولوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و رئیس اداره دوم آسیا در وزارت امور خارجه روسیه فاش کرد که کشورش شواهدی در دست دارد که نشان می دهد آمریکا در تلاش است تا با مخالفان حکومت کنونی افغانستان رابطه برقرار و مخفیانه از داعش حمایت کند.

کاپولوف روز جمعه در گفت و گو با شبکه "روسیه 24" گفت: آنها (آمریکایی ها) قطعا می خواهند انتقام شکست شرم آور نظامی-سیاسی خود در افغانستان را بگیرند و به تلافی این شکست هر کاری انجام می دهند تا در افغانستان، کشور رنج کشیده صلح برقرار نشود. آنها حتی بدتر از این، مخفیانه از داعش حمایت می کنند، سازمانی که نه تنها ضد شرکای ما در آسیای مرکزی و نه تنها ضد همسایگان افغانستان، بلکه ضد امنیت روسیه نیز بسیج شده است.

آنچه این سخنان مقام روس را تایید می کند، تشدید وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان از زمان به قدرت رسیدن طالبان در این کشور در آگوست سال 2021 است، زیرا تقریبا هر روز شاهد انفجار، بمب گذاری، ترور و تیراندازی است که تا کنون صدها کشته و زخمی برجای گذاشته و داعش مسئولیت بسیاری از این حملات را بر عهده گرفته است.

واقعیت این است که سیاست همیشگی آمریکا، ضربه زدن به امنیت و ثبات کشورهایی است که از تسلیم شدن در برابر اراده واشنگتن سر باز می زنند، اما اتفاق جدید در سیاست آمریکا این است که این کشور برای اجرای سیاست خود به جای تکیه به افسران کودتاگر، به گروه های تکفیری مانند گروه «داعش» تکیه می کند و همه گونه کمک مالی و تسلیحاتی در اختیار آنها قرار می دهد.

نکته قابل توجه در سخنان کاپولوف این است که آمریکایی ها داعش را فقط در افغانستان به خدمت نگرفته اند بلکه در تعدادی از کشورهای آسیای مرکزی و همسایگان روسیه و حتی در خود روسیه نیز اقدام به جذب داعش کرده اند به این معنی که خطر داعش همچنان امنیت و ثبات کشورهایی مانند عراق، سوریه، لبنان، یمن و... را تهدید می کند، کشورهایی که با وابستگی به آمریکا مخالفند.

آنچه این مقام روس فاش کرده، باید زنگ خطری برای همه کشورهای منطقه باشد تا با احتیاط با سیاست آمریکا برخورد کنند، آمریکایی که هیچ ابایی از استفاده از کثیف ترین روش ها برای رسیدن به اهداف خود در منطقه ندارد و در رأس این اهداف، امنیت و ثبات رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/

منبع: العالم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز