کنعانی‌مقدم: اقدام اتحادیه اروپا یک مانور سیاسی بود

۱۴۰۱/۱۱/۰۳ - ۰۷:۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۴۲۵۹۰۳
کنعانی‌مقدم: اقدام اتحادیه اروپا یک مانور سیاسی بود
کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر اینکه این اقدام اتحادیه اروپا و تروریستی خواندن سپاه پاسداران فاقد جنبه حقوقی است، اظهار داشت: این اقدام بیشتر جنبه سیاسی و تبلیغاتی دارد یعنی یک مانور سیاسی است.

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، با اشاره به تصویب قطعنامه توسط اتحادیه اروپا وتروریستی خواندن سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، گفت: این قطعنامه باید در شورای اتحادیه اروپا و بعد از آن هم در پارلمان هرکشوری که عضواین اتحادیه است بررسی و سپس تصویب شود.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام فاقد جنبه حقوقی است، اظهار داشت: این اقدام بیشتر جنبه سیاسی و تبلیغاتی دارد یعنی یک مانور سیاسی است.

کنعانی‌مقدم حضور سپاه و اقدامات آن را مانع از ناامنی اروپا توسط داعش خواند و تصریح کرد: خود اروپایی ها می‌دانند که اگر سپاه در سوریه و عراق جلوی داعش را نگرفته بود داعش به مرزهای اروپا می‌رسید و آن را نابود می‌کرد.

وی در ادامه افزود: بیشترین اعضای داعش از کشورهای اروپایی بودند که زمان برگشتن به اروپا اقدامات تروریستی فراوانی انجام می‌دادند؛ اروپا با اینکار عملا بزرگترین سدی که جلوی اعزام نیروهای تروریستی به اروپا را گرفته بود را از رده اجرایی خارج کرد.

این کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر ضرورت تروریستی شناختن ناتو و پایگاه‌های اتحادیه اروپا، بیان داشت: ناتو و پایگاه‌های  اتحادیه اروپا به تصویب مجلس شورای اسلامی پایگاه‌های تروریستی شناخته می‌شود که این امنیت اروپا را کاملا با خطر مواجه خواهد کرد.

کنعانی مقدم در پایان با اشاره به اقدامات سپاه در برخورد با تروریسم داعش، خاطرنشان کرد: خود اروپایی‌‌ها می‌دانند که در مقابله با تروریسم داعش این جمهوری اسلامی بود که با تمام قوا در برخورد با اعزام نیروهای تروریستی به اروپا در مرزهای ترکیه سوریه و عراق مقابله کرد و نگذاشت که وارد اروپا شوند؛ الان دیگر سپاه هیچ ماموریتی برای خود تلقی نمی‌کند که مانع ورود این نیروهای تروریستی به اروپا شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز