وزیر دفاع: رفع نیازهای کشور در حوزه راهبردی و گلوگاهی از اهداف اصلی کارگروه مشارکت ملی و دفاعی است

۱۴۰۱/۱۱/۰۲ - ۱۰:۵۵:۴۹
کد خبر: ۱۴۲۶۰۱۷
وزیر دفاع: رفع نیازهای کشور در حوزه راهبردی و گلوگاهی از اهداف اصلی کارگروه مشارکت ملی و دفاعی است
کارگروه مشارکت های دفاعی و ملی با حضور وزیر دفاع و نمایندگان وزارتخانه ها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نخستین کارگروه مشارکت های دفاعی و ملی به میزبانی وزارت دفاع و با حضور نمایندگان وزارتخانه ها برگزار شد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این جلسه با بیان اینکه توسعه همکاری های دو سویه بین بخش دفاعی و بخش ملی به ویژه در حوزه صنعت و فناوری یکی از رویکردهای اصلی وزارت دفاع و مورد تأکید مقام معظم رهبری( مدظله العالی) و ریاست محترم جمهوری است اظهار کرد: انتقال سرریز فناوری های دفاعی به کشور و نیز جذب فناورهای تولید یافته توسط شرکت های دانش بنیان، دانشگاه ها و نهاد تحقیقاتی به بخش دفاع در رفع نیازهای کشور به ویژه در حوزه های راهبردی و گلوگاهی از اهداف اصلی کارگروه مشارکت ملی و دفاعی است.

وزیر دفاع با بیان اینکه  بخش مهمی از توفیقات امروز صنعت دفاعی در نوآوری و جهش تولیدِ نشأت گرفته از همین رویکرد همکاری است گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری، تولید محصولات دفاعی به لحاظ ارزش ریالی 80درصد رشد داشته است و علاوه بر تأمین نیازهای دفاعی ، تأمین نیازهای کشور و  تولید محصولات غیر نظامی نیز حدودا دو برابر شده است.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه اراده وزارت دفاع بر تعمیق و گسترش همکاری ها با بخش های کشوری و صنعتی، دانش بنیان و خصوصی  است با اشاره به تشکیل  قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع گفت: کارگروه مشارکت دفاعی-ملی نیز یکی از نهاد های مهم برای ایجاد درک مشترک، سیاست گذاری و هماهنگی بین دستگاه های مرتبط می باشد.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه لازمه موفقیت عملکرد کارگروه  مشارکت های دفاعی و ملی یعنی دستیابی به یک مشارکت پایدار و جریان نظام مند، شکل گیری یکی اراده جمعی و چند جانبه است گفت: بر اساس اهداف این طرح و آنچه در مصوبه هیئت محترم دولت هم آمده است، ظرفیت های صنعتی در حوزه های دو منظوره و راهبردی از الگوی همکاری دو جانبه کارفرما- پیمانکاری عبور کرده و به یک مشارکت راهبردی پایدار و چند جانبه می رسد.

گفتنی است در نخستین جلسه کارگروه مشارکت های ملی و دفاعی،  آیین نامه داخلی کارگروه مشارکت های ملی و دفاعی به تصویب و  بر الگوی مشارکت پایدار بین بخش دفاعی و بخش ملی در توسعه صنعتی و قابلیت های فناورانه در زنجیره های ارزش راهبردی و اولویت دار کشور نظیر میکروالکترونیک، حمل و نقل( خودرویی و ریلی، دریایی و هوایی) ، نفت، گاز و پتروشیمی، امینیت غذایی، معادن و مواد پیشرفته، فناوری اطلاعات و سایبرو ..  توافق و تفاهم حاصل شد.

در این جلسه که به میزبانی وزارت دفاع و با حضور امیر سرتیپ آشتیانی برگزار شد، نمایندگان وزارتخانه های اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، راه و شهرسازی و همچنین نماینده معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، قرارگاه اقتصاد مقاومتی ستاد کل نیروهای مسلح، بنیاد مستضعفان، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما