کارشناس مسائل اروپا: با اقدام ضدامنیتی اروپا شاهد تسری ناامنی از غرب آسیا به اروپا خواهیم بود

۱۴۰۱/۱۱/۰۳ - ۰۵:۲۸:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۶۲۵۴
کارشناس مسائل اروپا:  با اقدام ضدامنیتی اروپا شاهد تسری ناامنی از غرب آسیا به اروپا خواهیم بود
کارشناس مسائل اروپا گفت: با اقدام ضدامنیتی که پارلمان اروپا انجام داده است ما شاهد تسری ناامنی از منطقه غرب آسیا به اروپا خواهیم بود. یعنی اروپایی ها همان تعبیری که آقای امیرعبداللهیان به کار بردند به پای خودشان شلیک کردند و به مرز دفاعی که می توانست مانع تسری ناامنی از همسایگی نزدیک شان به داخل مرزهای سرزمینی آنها بشود با این شلیک باید تسری این ناامنی به داخل مرزهای همسایگی شان را شاهد باشند.

عابد اکبری کارشناس مسائل اروپا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری برنا در خصوص اقدام پارلمان اروپا و نحوه اقدام متقابل ایران با این موضع گفت: با توجه به صحبت آقای امیرعبداللهیان بامدیران ارشد اتحادیه اروپا و تاکیدی که مقامات اروپایی بر غیر الزام آور بودن این مصوبه پارلمان اروپا برای کشورهای اروپایی داشتند، شاید برای کشورهای اروپایی الزام آور نباشد ولی برای ایران قطعا الزام آور است که پاسخ به این اقدام غیر الزام آور پارلمان اروپا به کشورهای اروپایی داده شود.

وی با بیان اینکه طبق قانون اساسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخش رسمی نیروهای نظامی ایران است، افزود: در سال‌های گذشته سپاه پاسداران ونهادهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در مجموع نقش موثری درمبارزه با تروریسم در منطقه داشتند، تروریسمی که در همسایگی نزدیک اروپا در حال رشد بود. 

این کارشناس مسائل اروپا با اشاره به سیاست‌های دفاعی امنیتی منتشرشده اروپا در سال‌های 2016 و 2017 خاطرنشان کرد: در آن سالها درباره نزدیک شدن داعش به اروپا میزگرد و نشست‌های زیادی در اندیشکده‌های اروپایی برگزار شد و همواره نگران ناامنی‌هایی بودند که در همسایگی آن‌ها در غرب آسیا اتفاق می‌افتاد و تلاش داشتند که  از تسری آن ناامنی‌ها به داخل مرزهای اروپا پیشگیری کنند.

اکبری در پایان اظهار داشت: به نظر می آید با اقدام ضدامنیتی که پارلمان اروپا انجام داده است ما شاهد تسری ناامنی از منطقه غرب آسیا به اروپا خواهیم بود. یعنی اروپایی ها همان تعبیری که آقای امیرعبداللهیان به کار بردند به پای خودشان شلیک کردند و به مرز دفاعی که می توانست مانع تسری ناامنی از همسایگی نزدیک شان به داخل مرزهای سرزمینی آنها بشود با این شلیک باید تسری این ناامنی به داخل مرزهای همسایگی شان را شاهد باشند.

انتهای پیام/ 

نظر شما