روایت آخرین رئیس تشریفات دربار پهلوی از انتقال جواهرات سلطنتی از ایران

۱۴۰۱/۱۱/۰۳ - ۰۴:۲۶:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۶۲۹۷
روایت آخرین رئیس تشریفات دربار پهلوی از انتقال جواهرات سلطنتی از ایران
کار ما در دربار نظارت بر بسته‌بندی اثاث بود. اعلیحضرت و شهبانو صورت اثاثی را که قرار بود با خود ببرند می‌دادند و من براساس آن سیاهه به خدمتکاران مطمئن دستور می‌دادم آنها را دقیقا بسته‌بندی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، امیراصلان افشار آخرین رئیس تشریفات دربار پهلوی، در کتاب «سروها در باد» با اشاره به واپسین روزهای حضور شاه در ایران، به تدارک سفر قریب‌الوقوع خاندان سلطنتی اشاره کرده و می‌گوید: «ده روز مانده به سفر، به دستور شاه تدارک سفر را دیدیم. اول از همه اثاث ملکه فرح بسته‌بندی شد و پیش از هر چیز جواهرات ملکه در صندوق‌هایی که از یک موسسه خارجی خریداری شده و ازنظر امنیتی به آن اطمینان فراوان بود بسته‌بندی شد...»

وی بدون آن که به میزان این ثروت اشاره کند، ادامه می‌دهد: «کار ما در دربار نظارت بر بسته‌بندی اثاث بود. اعلیحضرت و شهبانو صورت اثاثی را که قرار بود با خود ببرند می‌دادند و من براساس آن سیاهه به خدمتکاران مطمئن دستور می‌دادم آنها را دقیقا بسته‌بندی کنند.»

این عضو دربار پهلوی ادامه می‌دهد: «سرانجام روز خداحافظی فرارسید. وسایل قبلا در دو هواپیمای بوئینگ قرار گرفته بود. علیاحضرت شخصا جواهرات را جمع می‌کردند و در این کار خانم لوئیز قطبی ندیمه پارمیس علم و لیلی امیرارجمند ایشان را یاری می‌دادند.»

انتهای پیام/

نظر شما