همسر رئیس‌جمهور صربستان: ابتکار جمهوری اسلامی ایران برای «کنگره جهانی زنان» قابل تقدیر است

۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ۱۵:۰۶:۴۵
کد خبر: ۱۴۲۷۲۳۰
همسر رئیس‌جمهور صربستان: ابتکار جمهوری اسلامی ایران برای «کنگره جهانی زنان» قابل تقدیر است
همسر رئیس‌جمهور صربستان همچنین با ابراز علاقه برای تقویت روابط علمی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی میان دو کشور دوست ایران و صربستان تاکید کرده است که در جریان بازدید از کتابخانه ملی و افتتاح بخش صربستان‌شناسی تحت تاثیر عظمت کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است و قصد دارد بخش صربستان‌شناسی را تقویت کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، واکنش‌ها و بازتاب‌های مربوط به یک کنگره بین المللی در مورد زنان همچنان ادامه دارد، ایده‌‌ای بدیع که برای اولین بار زنان تاثیرگذار سراسر دنیا را در تهران دور یک میز جمع کرد و آغاز کننده مسیر جدیدی است که با استقبال مدعوین در این کنگره هم همراه شده است.  

در همین زمینه خانم تامارا ووچیچ همسر رئیس‌جمهور صربستان پس از بازگشت به کشورش درباره ابعاد و اثراگذاری اولین کنگره بین المللی بانوان تاثیر گذار در ایران نکات جالبی را مطرح کرده و گفته است: برگزاری اولین کنگره بین المللی بانوان تاثیرگذار به ابتکار جمهوری اسلامی ایران قابل تقدیر است و صربستان از این ابتکار که به ارتقای جایگاه و منزلت زنان منجر می‌شود، حمایت می‌کند. 

ووچیچ افزوده است: طبق توافق ما قرار شده است دومین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار سال آینده در کشور ارمنستان برگزار شود و من هم در آن کنگره شرکت خواهم کرد.  

همسر رئیس‌جمهور صربستان همچنین با ابراز علاقه برای تقویت روابط علمی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی میان دو کشور دوست ایران و صربستان تاکید کرده است که  در جریان بازدید از کتابخانه ملی و افتتاح بخش صربستان‌شناسی تحت تاثیر عظمت کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است و قصد دارد بخش صربستان‌شناسی را تقویت کند.  

وی ضمن تشکر از افراد موثر در برپایی این کنگره به ویژه سرکار خانم علم الهدی همسر رئیس‌جمهور کشورمان افزوده است: در جلسه با رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فرصت داشتم مواضع کشورمان را نسبت به مسائل اخیر ایران اعلام کنم و در این سفر کاملا متوجه شدم که ایران یک کشور دوست است.

انتهای پیام/ 

نظر شما