خزعلی: معاونت زنان در مقدار و پرداخت جایزه کنگره بین المللی زنان تاثیر گذار هیچ نقشی نداشته است

۱۴۰۱/۱۱/۰۵ - ۱۴:۳۴:۴۹
کد خبر: ۱۴۲۷۷۱۸
خزعلی: معاونت زنان در مقدار و پرداخت جایزه کنگره بین المللی زنان تاثیر گذار هیچ نقشی نداشته است
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در رابطه با جایزه این کنگره گفت: جایزه ای که تعیین شده است توسط هیئت علمی و دبیرخانه علمی تعیین شده است. معاونت زنان در مقدار و پرداخت جایزه هیچ نقشی نداشته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در نشست خبری خود، در رابطه با حاشیه های اولین کنگره بانوان‌تاثیر گذار گفت: برنامه کنگره به خوبی در سطح‌ملی و بین المللی انجام شد، در بخش ملی ۳۱ نفر از بانوان تاثیر گذار از استان های مختلف مورد تشویق و حمایت قرار گرفتند. نوع تاثیر گذاری و کیفیت و کمیت تاثیر گذاری همگی در نظر گرفته شده است.رر بخش بین المللی تعدادی از خارج کشور با ملاک علمی اجتماعی و اقتصادی و کارآفرینی و از نظر عمومی و خانواده ملاک هایی مد نطر بوده است. در هر دوقسمت نیروهای خوبی شناخته شده اند. در بخش داخلی ۱۴ هزار در سامانه اسامی و مشخصات آنها بارگذاری شده بود .در خارج از کشور ۷۰۰‌نفر بوده که در نهایت ۷ نفر منتخب شدند. امیدوارم در سال‌های بعد افراد بیشتری شناسایی شود. 

وی در ادامه در رابطه با جایزه این کنگره گفت: جایزه ای که تعیین شده است توسط هیئت علمی و دبیرخانه علمی تعیین شده است. معاونت زنان در مقدار و پرداخت جایزه هیچ نقشی نداشته است. معمولا جوایز بین المللی رقم بیش از این دارد بین ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰هزار یورو است. امسال به دلیل اینکه هنوز صندوق نوآوری و شکوفایی تشکیل نشده بود و پشتوانه ای نداشته است به این‌مبلغ بسنده شد. این جوایز به ۷ نفر داده شد که ۳ نفر داخلی و ۴ نفر خارجی  که همه میهمانان خارجی جایزه خود را به این صندوق واریز کردند و خواستند که صرف مسائل زنان شود.

خزعلی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه علت انتخاب خانم غفوری فرد با وابستگی سیاسی چه بوده گفت: آیا بر اساس شائبه هاباید برگزیدگان را کنار زد، قطعاً باید با شاخص و معیارها حرکت کنیم. من قبلاً خیلی جاها با این مستعار در مسابقات شرکت می‌کردم که مبدا بر اساس نسبت من قضاوت شود ولی به نظرم هر دو رویکرد غلط است.

وی افزود: من در هیأت داوران نبودم اما اینکه فرد را به دلیل نسبتش حذف یا به رتبه بالا بیاوریم هر دو غلط و ناعادلانه است خانم غفوری فرد جز یک درصد برتر بوده از طرفی از دیگر ملاک‌ها فعالیت اجتماعی، حفظ قرآن، دارابودن فرزند و… است.

وی درباره علت حضور همسر رئیس جمهور در این کنگره گفت: کنگره تأثیرگذاری داشت و دشمنان از این موضوع عصبانی اند و به دنبال این هستند یک مسأله کوچک پیدا کنند و آن را بزرگ جلوه دهند به هر حال طبق پروتکل‌ها به صورت طبیعی بایدهمسر ایشان جهت استقبال و دیگر موارد حضور داشتند از طرفی ایشان فرد علمی اند و فعالیت اجتماعی داشته‌اند.

معاون رئیس جمهور گفت: این همه سمینار برای مردان و مربوط به آنها برگزار شده حالا یکی ویژه زنان بوده و این قدر همه حساس شده آمد ناگفته نماند این در حالی است که زنان هم صرفه جویی بیشتری دارند و هم پاک دستی دارند برای مردان در دوره قبل حتی سالنی به اسم اجلاس سران ساختند ولی با وجود اینکه هدف ما سرمایه گذاری است و اهداف چند جانبه داشته این باز هم حاشیه درست می‌کنند.

خزعلی گفت: انتخاب زنان بین المللی تأثیر گذار بر مبنای خود اظهاری یا معرفی دیگران بود و سپس بررسی‌ها را انجام دادیم که البته این نخستین کنگره بود و سال آینده حتماً شناسایی بیشتر و از طریق رسانه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.بنیاد نخبگان و معاونت علمی ریاست جمهوری در شناسایی زنان تأثیر گذار نقش زیادی داشته و انتخاب در سطح بین المللی بیشتر بحث مسائل علمی بود.

توضیحات خزعلی درباره شایعات سفر مایا صباغ به ایران

خزعلی درباره سفر مایا صباغ به ایران و حضور در کنگره زنان تاثیرگذار گفت: متاسفانه شایعاتی درست می کنند در حالی که ایشان اصلا مهمان ما نبوده و بعد هم خودش کلیپ منتشر کرد که من خودم بهخ ایران آمده ام ولی امیدوارم من را دفعه بعد دعوت کنند. یا اینکه خانم روسی که منتخب ما بوده، شایعاتی درست کردند  و با استفاده از تشابه اسمی، این دروغ را در رسانه ها منتشر کردند و اینها همه تکذیب می شود.

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری در پاسخ به سوال برنا مبنی بر ترکیب دعوت از کشورهای برای کنگره زنان تاثیرگذار گفت: با توجه به ظرفیت و روابطی که داشتیم از تعدادی از کشورها دعوت کردیم و قطعا نمی توانستیم همه کشورهای جهان را دعوت کنیم اگر چه برخی از کشورهایی را هم که دعوت کردیم مورد تهدید قرار گرفتند و برخی از آنها پیام دادند که نظر ما با شماست ولی علیرغم اشتیاق برای حضور، به دلیل تهدیدات و مسائلی که با َآن مواجهیم منافعمان به خطر می افتد.

وی افزود: این مسئله وجود داشته ولی کسانی هم که شرکت کردند شخصیت های برجسته ای از کشورهای مختلف هستند و ما تابحال چنین کنگره ای را چه بل و چه بعد از انقلاب نداشتیم که 64 نماینده از کشورهای مختلف و 96کشور زنان برجسنه فعال اقتصادی و اجتماعی و رسانه ای خود را به این کنگره ارسال کنند. در سطح وزرا، معاونین وزیر و معاونین رئیس جمهور نمونه خوبی است که پاسخ مثبتی به فضایی که سعی کردند ایران را منزوی کنند بوجود نیامد.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه دلیل انتخاب همسر اسبق یک از سران کشورها چه بوده است گفت: اصلاً منظور ما نسبت با مقامات در انتخاب زنان تأثیرگذار نبوده، بلکه تأثیر گذاری آنها اهمیت داشته است.

خزعلی درباره بودجه و هزینه کردهای این کنگره گفت: تعجب است از افرادی که قبلاً شاهد ریخت و پاش بودند الان سادگی مراسم را ندیدند. در حاشیه این مراسم مباحث اقتصادی و تفاهم نامه داشتیم و باز شدن پنجره برای ارتباط با کشورهای دیگر از اهداف کنگره بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز