عضو فقهای شورای نگهبان

بسیاری از مشکلات فرهنگی ناشی از آسیب‌های اجتماعی است

۱۴۰۱/۱۱/۰۶ - ۱۱:۳۲:۳۸
کد خبر: ۱۴۲۸۰۱۵
بسیاری از مشکلات فرهنگی ناشی از آسیب‌های اجتماعی است
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: بسیاری از مشکلات فرهنگی ناشی از آسیب‌های اجتماعی است و همه باید تلاش کنند تا در راستای خدمت‌رسانی به مردم این مشکلات و آسیب‌ها رفع شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، آیت‌الله سید احمد حسینی خراسانی عضو فقهای شورای نگهبان در خصوص جلسه‌ای با رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های جدی رهبر معظم انقلاب که سال‌ها بر آن تاکید داشته‌اند «آسیب‌های اجتماعی» است، اگر دغدغه‌ها، توجه‌ها و تاکیدات رهبری مبنی بر رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی مورد پیگیری مسئولان قرار می‌گرفت، شاید امروز شاهد برخی از آسیب‌های آزاردهنده و رنجش‌آور نبودیم.

وی بیان داشت: در این جلسه بررسی افراد تحت پوشش بهزیستی، معضلات «بیکاری»، «اعتیاد به انواع مواد مخدر»، «افزایش آمار طلاق و سن ازدواج» نیز مورد تاکید قرار گرفت، ضعف در انجام کارهای فرهنگی، بی‌توجهی به تبیین مساله و مشکلات اقتصادی از جمله دلایل افزایش این آسیب‌هاست.

آیت‌الله حسینی خراسانی به موضوع «سقط جنین» نیز اشاره کرد و گفت: حسب آماری که ارائه می‌شود، این موضوع بسیار مهم است. در حالی که ما درصدد جوانی جمعیت هستیم و تاکید بر ترویج فرزندآوری داریم، این موضوع بسیار خطرناک و قابل توجه است.

این عضو فقهای شورای نگهبان بیان داشت: در این جلسه همچنین به موضوع رسیدگی به افراد بی‌سرپرست، بی‌سرپناه و حاشیه‌نشین نیز پرداخته شد. در سرمای زمستان لازم است که به این افراد توجه بیشتری شود. حاشیه‌نشینی ممکن است در آینده به کپرنشینی و صحرانشینی تبدیل شود و مشکلات بزرگتری به وجود آورد.

وی تاکید کرد: وضعیت کنونی جامعه و آسیب‌های اجتماعی مسئولیت مدیران کشور را سنگین‌تر می‌کند. باید نارسایی‌ها و ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی را شناسایی و با امکاناتی که وجود دارد آن مشکلات را علاج کنیم.

آیت‌الله حسینی خراسانی در پایان مقوله «فرهنگ» را نیز مهم دانست و گفت: بسیاری از مشکلات فرهنگی ناشی از آسیب‌های اجتماعی است و همه باید تلاش کنند تا در راستای خدمت‌رسانی به مردم این مشکلات و آسیب‌ها رفع شود.

انتهای پیام/ 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز