خطیب نماز جمعه خطاب به غرب: سپاه قوی‌تر خواهد شد و دماغ شما را به خاک خواهد مالید

۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - ۱۳:۰۶:۲۷
کد خبر: ۱۴۲۸۳۵۸
خطیب نماز جمعه خطاب به غرب: سپاه قوی‌تر خواهد شد و دماغ شما را به خاک خواهد مالید
خطیب نماز جمعه تهران درپی اهانت اخیر به قرآن کریم گفت: دنیای کفر از اسلام وحشت دارد. دنیای غرب از جاذبه اسلام نگران است. آن‌ها دیدند که در برابر موج عظیم آسمانی اسلام نمی‌توانند کاری از پیش ببرند، از این رو دست به توهین زدند. غربی‌ها برخلاف شعارهای فریبکارانه‌شان عمل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تهران به برگزاری اجلاسیه نماز اشاره کرد و گفت: قرآن کریم، نماز را به عنوان پناهگاه معرفی کرده است و نماز تنها قیام و قعود نیست و ملکوت دارد. اگر کسی به حقیقت نماز دست یابد، از منکر و فحشا دور خواهد شد.

خطیب نماز جمعه تهران از آموزش و پرورش، وزارت علوم، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، هنرمندان و فعالان فضای مجازی خواست تا «نماز» را گرامی بدارند و ترویج دهند و در عین حال به پیام رهبر معظم انقلاب به اجلاسیه نماز اشاره و عنوان کرد: اگر می‌خواهیم در مسائل اجتماعی، سیاسی و بین المللی اثرگذار باشیم باید صفوف نماز را گرامی بداریم.

امام جمعه موقت تهران درپی اهانت اخیر به قرآن کریم گفت: دنیای کفر از اسلام وحشت دارد. دنیای غرب از جاذبه اسلام نگران است. آن‌ها دیدند که در برابر موج عظیم آسمانی اسلام نمی‌توانند کاری از پیش ببرند، از این رو دست به توهین زدند. غربی‌ها برخلاف شعارهای فریبکارانه‌شان عمل می‌کنند. هر کس بخواهد از اسلام دفاع کند به او میدان نمی‌دهند، اما از توهین‌کنندگان حمایت می‌کنند.

حجت السلام صدیقی اضافه کرد که حکومت‌های غربی در این رابطه نوبتی عمل می‌کنند. در کشورهای مختلف این جنایت را محکوم کردند. نفرت خودشان را اعلام کردند. امروز نیز مردم در تهران و تمامی شهرها بعد از نماز جمعه به این اهانت پاسخ خواهند داد.

خطیب نماز جمعه تهران درباره اقدامات غربی‌ها در تحریم اشخاص و نهادها تصریح کرد که یکی از نهادها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. سپاه از بدو تولدش، خودش را فدای دین، انقلاب، مردم و مملکت کرده است. سپاه در جای جای این کشور به عنوان یار و یاور مردم شناخته می‌شود. این گروه بزرگترین خدمت را به مردم ایران و منطقه انجام داده است. سپاه به اروپایی‌ها هم خدمت کرده است؛ چرا که سردار شهید سلیمانی با ابتکار و اتکا به خداوند توانست حلقه‌ای از مجاهدان تشکیل دهد و در برابر داعش که خودشان و آمریکایی‌ها به وجود آورده بودند، مقابله کند و نگذارد آتش داعش به اروپا برسد. اقدام شهید سلیمانی امنیت برای بشریت به ارمغان آورد.

امام جمعه موقت تهران خطاب به اروپایی‌ها و غربی‌ها گفت: آن‌ها می‌خواهند سپاه ضعیف شود، اما سپاه قوی‌تر خواهد شد و دماغ شما را به خاک خواهد مالید.

وی به تحریم ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم اشاره کرد و گفت: در تمامی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها، شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است. طرح عفاف و حجاب تدارک دیده شده و به همه دستگاه‌ها و نهادها نیز ابلاغ شده است. در هر استانی نیز سامانه‌ای پیش‌بینی شده تا اگر خلافی صورت گرفت، گزارش شود و در صورت بی توجه مقام مسئول، از سوی ستاد برخورد می‌شود. این عملکرد ستاد موجب شده است تا مورد تحریم قرار بگیرد.

آیت‌الله صدیقی در خطبه نخست نماز جمعه امروز تهران هم گفت:خداوند کسی را که اهل خیانت و کفران نعمت است را دوست نمی‌دارد، اما در مقابل کسانی را که اهل تقوا و رفتار دینی هستند، دوست دارد. وقتی زمینِ دل شوره‌زار شود، حکمت‌های قرآنی در آن اثر نمی‌کند. ما در نمازهایمان از خداوند می‌خواهیم که ما را به راه مستقیم هدایت کند؛ این هدایت تکوینی، تثبیتی و استمراری است.

امام جمعه موقت تهران گفت: هر کس راه خدا را انتخاب کند و در خط انسانیت قرار بگیرد، درمانده نخواهد شد. ماه رجب، ماه خداوند، استغفار و بازگشت به خداوند است. لازم است با خواندن ادعیه و زیاراتی که در این ماه سفارش شده است، از ماه رجب بهره ببریم.

انتهای پیام/ 
نظر شما