وزیر کشور: کارکرد اساسی احزاب ایجاد تعادل در جامعه است/ احزاب باید محلی برای تجمع افکار مردم باشد

۱۴۰۱/۱۱/۰۸ - ۱۴:۲۹:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۸۹۰۷
وزیر کشور: کارکرد اساسی احزاب ایجاد تعادل در جامعه است/ احزاب باید محلی برای تجمع افکار مردم باشد
وزیر کشور گفت: کارکرد اساسی احزاب ایجاد تعادل در جامعه است. همچنین احزاب باید برای بهبود اوضاع پیشنهادهای منسجم و سیاست‌ها و حرف‌های خود را به صورت سامان‌یافته ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، احمد وحیدی، وزیر کشور در همایش آسیب‌شناسی دو انتخابات اخیر ضمن تبریک ایام ماه رجب و فرارسیدن دهه فجر، گفت: با داشتن قریب به ۱۳۴ حزب و تشکیلات سیاسی، چه انتظاری از این ظرفیت برای پیشرفت کشور است؛ بی‌تردید احزاب یک ظرفیت و سرمایه ارزشمند هستند. آنچه که قرار است محقق شود این است که کشور رشد و پیشرفت کند و این پیشرفت نیز بر عهده مردم باشد و احزاب نیز محلی برای تجمع افکار مردم باشد.

وی افزود: اولین سوال این است که ما در این مسیر چه مشکل و کمبودی داریم؟ کشور به حزب احتیاج دارد و احزاب می‌توانند در ثبات سیاسی و جلب مشارکت سیاسی راهگشا باشند.

وزیر کشور بیان کرد: منافع ملی، وحدت ملی، امنیت ملی و مصلحت ملی، واژگانی است که مد نظر همه احزاب است؛ هیچ فعالیتی نباید باشد مگر اینکه در جهت منافع ملی باشد. اگر ما به این چهار عامل توجه کنیم، هیچ محدودیت دیگری برای فعالیت احزاب و تشکل‌ها نداریم.

وی با بیان اینکه احزاب باید مورد حمایت واقع ‌و تقویت شوند، گفت: اعتقاد ما این است که ما باید مرتب گفت‌وگو کنیم که تصویر احزاب را به نمایش بگذاریم.

وحیدی ادامه داد: مساله مهم دیگر این است که احزاب کارکرد واقعی خود را داشته باشند؛ کارکرد اساسی احزاب ایجاد تعادل در جامعه است. همچنین احزاب باید برای بهبود اوضاع پیشنهادهای منسجم و سیاست‌ها و حرف‌های خود را به صورت سامان‌یافته ارائه کنند. احزاب باید بتوانند شرایط وفاق اجتماعی با حرکت‌ در لایه‌های مختلف اجتماعی را بشناسند و ایجاد کنند. همچنین احزاب باید فراگیری داشته باشند.

وحیدی افزود: احزاب باید در لحظات خاص بتوانند نیازمندی های خاص را تشخیص دهند. یکی از کارکردهای مهم احزاب این است که بتوانند خیلی خوب گفتگو کنند.

وزیرکشور اظهار کرد: حزب صرفا برای کسب قدرت نیست بلکه برای توسعه و پیشرفت کشور است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات خوب دولت قبل، انعقاد قرارداد با چین بود، عنوان کرد: قرارداد چین در دولت قبل بسته شد که قرارداد خوبی بود اما در فضای رسانه اینطور مطرح شد که کشور را به چین دادیم که کاملا معلوم بود در فضای رسانه ای اطلاعات دقیقی داده نمیشد لذا اگر حزبی به این مسئله ورود میکرد و روشنگری میکرد دیگر برداشت های اشتباهی اتفاق نمی افتاد.

وی با بیان اینکه در بحث اغتشاشات اخیر جای احزاب خالی بود، گفت: اگر حزبی در این شرایط موضع خود را مشخص نکند عملکرد حزب را تضعیف میکند .

وزیر کشور در انتها تصریح کرد: در وزارت کشور حامی گفتگو و نقش افرینی احزاب هستیم چرا که برای آنها کارکرد مهمی را طبق قانون اساسی قائل هستیم. امیدواریم بتوانیم دوره نوینی از فعالیتهای احزاب را در جهت تقویت گفتمان پیشرفت کشور و تحکیم انقلاب و آرمان های امام داشته باشیم.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز