عزیزی: پارلمان اروپا یک مجموعه مشورتی است و شان قانونگذاری ندارد/ اروپا از تکیه بر دیوار کاغذی پرهیز کند

۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - ۰۷:۲۹:۴۶
کد خبر: ۱۴۲۹۴۰۸
عزیزی: پارلمان اروپا یک مجموعه مشورتی است و شان قانونگذاری ندارد/ اروپا از تکیه بر دیوار کاغذی پرهیز کند
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپایی‌ها متاسفانه مدت‌هاست که مقهور قدرت پوشالی آمریکا هستند، گفت: اساسا اروپایی‌ها اختیار و اراده آنچنانی از خودشان در تحولات منطقه ای و سیاسی و بین المللی ندارند؛ پارلمان اروپا یک مجموعه مشورتی است و شان قانونگذاری ندارد.

ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در خصوص اقدام اخیر اتحادیه اروپا و اعمال بسته تحریمی جدید علیه برخی مقامات و مسئولان کشورمان، بیان داشت: اقدام اخیر اتحادیه اروپا مسبوق به سابقه و پیشینه‌دار است اما این بسته تحریمی جدید به علت از دست دادن منافعشان در ایران بوده و موفقیت‌های ملت ایران در عرصه‌های ملی، منطقه‌ای و بین المللی نگرانشان کرده است.

وی ادامه داد: اساسا اروپایی‌ها مسلوب الاراده شده اند و اختیار و اراده آنچنانی از خودشان در تحولات منطقه ای و سیاسی و بین المللی ندارند؛ پارلمان اروپا یک مجموعه مشورتی است و شان قانونگذاری ندارد. 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپایی‌ها متاسفانه مدت‌هاست که مقهور قدرت پوشالی آمریکا هستند، تصریح کرد:  اروپا با یک سری اقدامات از این جنس اقدامات نمایشی که گذشت سعی می‌کنند که خودشان را همراه و همگام با آمریکا معرفی کنند.

وی با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها در طول سال‌های اخیر پناهگاه لشکر فراریان از ایران شده‌اند، گفت: نگرانی اصلی اروپایی‌ها از این اقدامات اخیرشان از دو تابعیت هایی است که در حوادث اخیر دستگیر شدند و طبیعی است که این اقدامات را انجام دهند.

عزیزی با تشریح شرایط اروپا، مطرح کرد: وقتی که یک کشور و جامعه ای مثل اروپا محلی برای لشکر فراریان باشد مسلوب الاراده و تابع سیاست‌های سلطه جویانه آمریکایی‌ها عمل کند و در تلاش برای اجرای کارهای نمایشی در حمایت از آمریکا باشد و از طرفی هم نگران دستگیری دو تابعیتی‌های دستگیر شده در حوادث اخیر باشد، این نوع اقدامات را برای قدرت و فرار از این دغدغه‌های خود انجام می‌دهد؛ در حالی که فاقد شان قانونگذاری است و ضمانت اجرایی هم ندارد. 

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه اروپا باید تکیه از دیوار کاغذی بردارد، گفت: اروپایی‌ها باید بدانند که نه می توانند روی لشکر فراریان حساب کنند که تکیه بر دیوار کاغذی است و نه روی آمریکایی ها حساب باز کنند چون هر دوی این‌ها نشان دادند که تکیه‌گاه امنی برای اروپایی ها نمی توانند باشند ؛ برای همین به اروپایی ها توصیه می‌کنیم که از تکیه بر دیوار کاغذی پرهیز کنند .

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در انتها با تشریح جزئیاتی از طرح اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران در برابر اقدامات اخیر اتحادیه اروپا، گفت: در مجلس درحال تهیه و آماده سازی طرحی در این خصوص هستیم که اعلام وصول شده و برای مراحل بعدی به کمیسیون ارجاع خواهد شد و کمیسیون در طول این مدت این طرح را مجددا با دیدگاه های کارشناسی شده مورد بررسی قرار می دهد؛ ما گام به گام در راستای اقدامات اروپایی ها اقدام خواهیم کرد هر مقدار که اروپایی ها در آینده علیه ملت ایران قدم بردارند مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون امنیت ملی موضع محکم و بازدارنده ای را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز