خاندوزی: بانک مرکزی در تامین ارزهای لازم برای تجارت و واردات کشور هیچ محدودیتی ندارد

۱۴۰۱/۱۱/۱۲ - ۱۰:۴۳:۲۶
کد خبر: ۱۴۳۰۸۷۷
خاندوزی: بانک مرکزی در تامین ارزهای لازم برای تجارت و واردات کشور هیچ محدودیتی ندارد
وزیر اقتصاد گفت: با توجه به تراز تجازی مثبتی که کشور دارد و این عدد بیش از بیست میلیارد دلار در 10ماه گذشته امسال و مثبت است، در تامین ارزهای لازم برای تجارت و واردات کشور هیچ محدودیتی از سوی بانک مرکزی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: با توجه به تراز تجازی مثبتی که کشور دارد و این عدد بیش از بیست میلیارد دلار در 10ماه گذشته امسال و مثبت است، در تامین ارزهای لازم برای تجارت و واردات کشور هیچ محدودیتی از سوی بانک مرکزی وجود ندارد و امیدوارم با تزریق منابع به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی بتوانند به ارز در سامانه دستیابی کنند و ما از این دوره آشوب اقتصادی به یک ثبات قدم بگذاریم.

وی در رابطه با مصوبه مولد سازی بیان کرد: مسئله مولد سازی جزء نیازهای جدی و درخواست هایی است که بسیاری از کشورهای دنیا این اتفاق و مسیر را طی می کنند و یک فرصت برای تحول اقتصادی است. هر جا که سرمایه راکد داریم که از آن استفاده نمی شود زمین های افتاده و سوله ها و انبارها و ساختمان های متروکه بیایند تبدیل به پروژه های عمرانی زنده کشور شوند. متاسفانه ده ها هزار پروژه عمرانی نیمه تمام داریم مثل بیمارستان، مدارس نیمه کاره، پروژه های عمرانی صنعتی و استادیوم های کلنگ زده؛ تمام این طرح ها می تواند از طریق تزریق این دارائی های راکد زنده شوند و در این مسیر سه قوه هم قدم هستند.
 
وزیر اقتصاد با اشاره به بخاطر فضاسازی و جریان سازی ها اخیر در مورد این مصوبه گفت: اساسا در این مسیر تحولی رو به پیشرفت برای آینده سرمایه گذاری و آینده پروژه های استان هیچ عقب نشینی صورت نخواهد گرفت اگر ایرادات فنی تخصصی وجود داشته باشدخود شورای عالی هماهنگی سران سه قوه  آنها را در مصوبات خود به عنوان اصلاحیه لحاظ خواهد کرد و در شفاف ترین شرایط اطلاع رسانی آن به تمام 85 میلیون نفر خواهد رسید.
 
وزیر اقتصادی و امور دارایی همچنین در مورد پرداخت وام خرد بانکی نیز تصریح کرد: امیدواریم با ابلاغیه دیروز بانک مرکزی، از هفته آینده شاهد سرعت بخشیدن به فرآیند وام‌های خرد باشیم.
 
خاندوزی بیان کرد: سالها مدیران دستگاه های دولتی مقاومت می کردند که زمین های متروکه خود را از دست بدهند ما الان ردیف بودجه داریم در سال 1401 بروید ببینید عملکرد ردیف ممیزسازی چقدر است یک دهم میزان مصوب هم عملکرد ندارد چون مدیران دستگاه های دولتی می خواستند اینها را جزء املاک اصلی خود نگاه دارند در حالیکه کشور در پروژه عمرانی خودش نیاز داشت که به یک پیمانکار زمین بدهد. 
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز