حسینی: سوال از رئیس‌جمهور در دستور کار مجلس نیست

۱۴۰۱/۱۱/۱۲ - ۱۱:۴۸:۰۷
کد خبر: ۱۴۳۰۹۵۳
حسینی: سوال از رئیس‌جمهور در دستور کار مجلس نیست
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بیان داشت: سوال از رئیس‌جمهور در دستور کار مجلس نیست؛ بر اساس اصل ۸۸ قانون اساسی حداقل باید یک چهارم نمایندگان تقاضای سوال از رئیس‌جمهور را داشته باشند که اینطور نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در هفته ای که در مجلس گذشت طرح استیضاح وزیر بهداشت را داشتیم که در ابتدا امضاها قابل توجه بود اما با گفت‌وگویی که با معاونت انجام شد تعداد کاهش پیدا کرد و در کمیسیون هم به حد نصاب نرسید یعنی ۱۰نفر امضا نداشت اما وزیر محترم توضیحات را داد و از این جهت استیضاح منتفی شد.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری ادامه داد: دو سوال از وزیر نفت و صمت داشتیم که سوال کننده قانع شد و این بیانگر آن است که نمایندگان وقتی پاسخهای قانع کننده مطرح بشوند ادامه نمیدهند.

 وی در خصوص شایعاتی مبنی بر سوال از رئیس‌جمهور در صحن مجلس، گفت: سوال از رئیس‌جمهور در دستور کار مجلس نیست؛ بر اساس اصل ۸۸ قانون اساسی حداقل باید یک چهارم نمایندگان تقاضای سوال از رئیس‌جمهور را داشته باشند که اینطور نیست.

وی افزود:  سال گذشته یک مورد داشتیم و بعد منتفی شد و هیچ مسئله جدیدی وجود ندارد؛ اینکه یک پایگاه خبری بنویسد که یکی از نمایندگان درصدد جمع کردن امضا است آن هم در آستانه دهه فجر این جای تعجب دارد. این خبرهیچ مبنا و اساسی ندارد و باعث شگفتی است. از جمله برخی سایت‌ها و کانال‌های خبری و خبرگزاری‌ها که در ایام اغتشاشات فعال بودند و به نوعی آتش‌بیار معرکه بودند الان هم دنبال فتنه‌انگیزی جدیدی هستند تا اختلاف بین مجلس و دولت را دامن بزنند و تلقی شود که اختلاف وجود دارد در حالی که تعامل سازنده است.

انتهای پیام/ 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز