تاکید بر تلاش مشترک ایران و ونزوئلا برای بی اثر کردن تحریم‌ها

۱۴۰۱/۱۱/۱۵ - ۰۰:۳۱:۴۶
کد خبر: ۱۴۳۱۸۸۵
تاکید بر تلاش مشترک ایران و ونزوئلا برای بی اثر کردن تحریم‌ها
وزیر امور خارجه کشورمان با تبریک مجدد به مناسبت انتصاب وزیر خارجه ونزوئلا، بر عزم کشورمان برای تقویت روابط با ونزوئلا در تمامی زمینه ها و بدون هرگونه محدودیتی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که در دومین گام از سفر منطقه ای خود به آمریکای لاتین،  پس‌ از نیکاراگوا به ونزوئلا سفر کرده است، روز جمعه در کاراکاس با ایوان جیل پینتو وزیر امور خارجه ونزوئلا  دیدار و در خصوص موضوعات مورد اهتمام دو کشور به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تبریک مجدد به مناسبت انتصاب وزیر خارجه ونزوئلا، بر عزم کشورمان برای تقویت روابط با ونزوئلا در تمامی زمینه ها و بدون هرگونه محدودیتی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر خواست مقامات عالیه دو کشور در زمینه تلاش هماهنگ و هم افزا برای بی اثر کردن تحریم های غیر عادلانه علیه ملت‌های دو کشور، ضرورت اجرایی و عملیاتی شدن توافقات فی‌مابین را مورد تصریح قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان  از تلاش‌های منتهی به عملیاتی شدن برخی طرح های و پروژه های مورد نظر دو کشور ابراز خرسندی کرد.

 امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به جنگ اوکراین، تحولات مرتبط با آن را نشانه ای از بهره برداری صرف برخی قدرت ها از حقوق بشر  و استفاده ابزاری از آن علیه برخی از دیگر کشورها

دانست.

ایوان گیل پینتو، وزیر امور خارجه جدید ونزوئلا نیز در این دیدار، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا را دو شریک مهم در عرصه دو جانبه و بین المللی دانست.

وی همکاری دو کشور در چارچوب مجمع دوستان منشور را مهم ارزیابی کرد و تقویت آن را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه دو کشور در این دیدار برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی را که اخیرا انجام شده است را موفق ارزیابی کردند.

امیرعبداللهیان و ایوان جیل پینتو در اثنای این دیدار، تبادل هیئت‌های عالی بین دو کشور را مورد تاکید قرار داده و در زمینه تمهیدات مربوط به آن نیز به گفتگو و رایزنی پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما