لحظه به لحظه با زلزله ترکیه و سوریه؛ ۱۵۴۱کشته در ترکیه/ حریق گسترده در بندر اسکندرون/ ۷۸۳نفر کشته در سوریه

۱۴۰۱/۱۱/۱۷ - ۱۱:۲۹:۰۹
کد خبر: ۱۴۳۲۹۰۳
لحظه به لحظه با زلزله ترکیه و سوریه؛ ۱۵۴۱کشته در ترکیه/ حریق گسترده در بندر اسکندرون/  ۷۸۳نفر کشته در سوریه
اخبار لحظه به لحظه زلزله مهیب 7.8 ریشتری که موجب ویرانی های گسترده در سوریه و ترکیه شده را در برنا پیگیری کنید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر گزاری برنا، اخبار لحظه به لحظه زلزله مهیب 7.8 ریشتری در سوریه و ترکیه را از اینجا پیگیری کنید:

کمک دولت عراق به زلزله زدگان سوریه و ترکیه/ یگانهای حشدالشعبی بسیج شدند

دولت عراق با دهها تن مواد غذایی- دارویی، ارسال ۲۰۰ محموله و اعزام ۱۵۰ نیروی فوریت پزشکی به کمک مردم زلزله زده دو کشور سوریه و ترکیه شتافت و در همین حال یگان های مهندسی و پشتیبانی حشد الشعبی برای امدادرسانی به زلزله زدگان سوریه بسیج شدند.

ترکیه به طور رسمی از ناتو درخواست کمک کرد 

ترکیه + سوئد + ناتو

دولت ترکیه به طور رسمی از ناتو برای امدادرسانی به زلزله زدگان درخواست کمک کرد.

ترکیه در این درخواست خود خواستار اعزام گروه های امدادرسانی پزشکی، اکیپ های امداد و نجات و سه مجموعه کامل با تجهیزات بیمارستان صحرایی شده است.

گفت و گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه سوریه/ آمادگی ایران برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به سوریه

 حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه دوشنبه در تماس تلفنی با فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه، مراتب همدردی خود را با دولت و ملت سوریه به مناسبت وقوع زلزله مهیب در این کشور ابراز کرد.

فیصل مقداد + امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت و گوی تلفنی وقوع زلزله مهیب در کشور سوریه را که باعث کشته و زخمی شدن جمع زیادی از شهروندان سوری شده است را به دولت و ملت سوریه تسلیت گفت و از آمادگی کشورمان برای ارائه کمک های بشردوستانه به سوریه خبر داد.

 

 

معاون رئیس جمهوری ترکیه گفت: آخرین آمار جان باختگان زلزله ۱۵۴۱ نفر است

 فواد اوکتای افزود: امروز ۱۴۵ پس لرزه رخ داد و ۳۴۷۱ ساختمان در زلزله فرو ریخته است.

حریق گسترده در بندر اسکندرون در جنوب شرقی ترکیه 

شبکه تلویزیونی اِن تی وی گزارش داد،  آتش سوزی بزرگی در کانتینرهای اجناس در بندر اسکندرون در جنوب شرقی ترکیه رخ داده است که پس از زلزله موقتاً فعالیت آن ها متوقف شده بودند.

علت وقوع این آتش سوزی تا کنون مشخص نشده است.

افزایش جان‌باختگان زلزله ترکیه به ۱۴۹۸ نفر

شبکه الجزیره در جدیدترین آمار، شمار جان‌باختگان زلزله ترکیه را ۱۴۹۸ و تعداد قربانیان زلزله در سوریه را ۸۳۰ نفر اعلام کرد.

اعزام ۶ تیم امدادی و درمانی به کشور ترکیه

معاون بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر از اعزام ۶ تیم امداد و نجات و درمانی به کشور ترکیه، خبر داد.

مانور بزرگ امداد و نجات شهرستان قدس

بهنام سعیدی: پس از وقوع زلزله ۷٫۸ ریشتری در کشور ترکیه، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان با ارسال پیامی ضمن تسلیت و اظهار همدردی، اعلام آمادگی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران را جهت اعزام تیم‌های امدادی و درمانی، در راستای تحقق اهداف جمعیت، یعنی حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون درنظرگرفتن تبعیض، کوشش در جهت برقراری دوستی و تسکین آلام بشری، اعلام کرد.

 ۶ تیم، در قالب تیم‌های جست‌‌وجو، امدادونجات، درمان اضطراری و مدیریت هماهنگی عملیات، جهت کمک به آسیب‌دیدگان زلزله ترکیه به این کشور اعزام می‌شوند.

کارهای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، برای حضور در مناطق زلزله‌زده، با وزارت امور خارجه در حال انجام است.

پیام تسلیت وزیر کشور ایران به همتایان سوری و ترکیه‌ای

وحیدی

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در پیامی به وزرای کشور سوریه و ترکیه، جان باختن جمعی از شهروندان این دو کشور را در پی وقوع زلزله روز دوشنبه، تسلیت گفت.

 «المیادین» گزارش داد شمار قربانیان زلزله در سوریه به ۷۸۳ نفر و تعداد مجروحان به ۱۸۰۰ نفر رسیده است.

وزیر امور خارجه: آماده هرگونه مساعدت به ترکیه و سوریه هستیم

امیرعبداللهیان

حسین امیرعبداللهیان گفت: تأثر و تأسف عمیق خود، دولت و مردم ایران از وقوع زلزله شدید در مناطقی از دو کشور دوست، همسایه و مسلمان ترکیه و سوریه که به جانباختن و مجروح شدن جمع زیادی از شهروندان دو کشور منجر شد، اعلام و با دولت ها و ملت های ترکیه و سوریه ابراز همدردی می‌کنم.  آماده هرگونه مساعدت هستیم.

دیلی صباح: شمار جانباختگان زلزله 7.7 ریشتری ترکیه به 1014 نفر رسید

شبکه «الجزیره»، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، خبر داد که مجموع کشته‌شدگان زلزله سوریه به ۵۹۲ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت سوریه در بیانیه‌ای جان باختن ۳۷۱ نفر را تأیید و اعلام کرد: «۳۷۱ کشته و ۱۰۸۹ زخمی در استان‌های حلب، لاذقیه، حماه و طرطوس وجود دارد.»

زلزله‌ای به بزرگی 5.5 ریشتر بار دیگر چند شهر ترکیه را لرزاند.

ترکیه دوباره با قدرت 6 ریشتر لرزید.  

170164356

زلزله دیگری با قدرت ۷.۸ ریشتر جنوب ترکیه را لرزاند. 

زلزله ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درنشست خبری با بیان اینکه زلزله امروز بزرگترین فاجعه در این کشور از سال ۱۹۳۹ میلادی است، اعلام کرد: 

در این بلای طبیعی تاکنون بیش از ۹۰۰ نفر کشته و حدود ۵ هزار و ۳۰۰ تن مجروح شدند.

 ۹ هزار پرسنل در حال انجام عملیات جستجو و نجات هستند.

تعداد افراد نجات‌یافته از زیر آوار به ۲۴۷۰ نفر رسیده است.

تعداد ساختمان‌های تخریب‌شده ۲۸۱۸ دستگاه است.

از ناتو، اتحادیه اروپا و ۴۵ کشور خارجی به ما پیشنهاد کمک شده است.

اردوغان

پوتین در پیام تسلیت به اردوغان و بشار اسد: آماده کمک هستیم

پوتین

رئیس جمهور روسیه در پیام‌هایی به همتایان ترکیه‌ای و سوری خود، آمادگی مسکو برای ارائه کمک‌های لازم جهت رفع پیامدهای زلزله امروز را اعلام کرد.

پیام‌های تسلیت رئیسی برای روسای جمهور ترکیه و سوریه

آیت الله رییسی

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیام‌های جداگانه‌ای به روسای جمهوری ترکیه و سوریه، وقوع حادثه دلخراش زلزله در دو کشور را که به جان باختن و مصدوم شدن جمع قابل توجهی از شهروندان آنها و همچنین وارد آمدن خسارات بسیار زیاد شده است، به روسای جمهوری و ملت شریف این کشورها تسلیت گفت و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارائه کمک‌های امدادی فوری به این دو ملت دوست را در شرایط ناگوار فعلی اعلام کرد.

-معاون اول رئیس جمهور ترکیه شمار جان باختگان زلزله سحرگاه امروز در جنوب ترکیه را ۲۸۴ نفر و شمار مجروحان این حادثه را ۲ هزار و ۳۲۳ نفر اعلام کرد.

«فواد اوکتای» معاون اول رئیس جمهور ترکیه در گفت و گو با تلویزیون تی آ رتی ترکیه با اعلام این خبر افزود: به منظور امدادرسانی ، مدارس در مناطق زلزله‌زده ترکیه به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود.

زمین لرزه بزرگی بامداد امروز دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که براساس آخرین آمار، شمار تلفات این زمین لرزه در ترکیه به ۲۸۴ نفر و در سوریه به ۲۳۷ نفر رسیده است.

زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد دوشنبه در ترکیه، ساختمان‌های زیادی را ویران کرده و تیم‌های نجات و جستجو فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که تیم‌های امداد و نجات از تمام این کشور راهی منطقه زلزله زده هاتای و غازی انتپ شده اند.

درحالی که اداره مدیریت بحران و اورژانس ترکیه اعلام کرد که این زلزله ۷.۴ ریشتر قدرت داشت، مرکز لرزه نگاری مدیترانه ای اروپا قدرت این زمین لرزه ۷.۷ ریشتر و مراکز لرزه نگاری آمریکا قدرت آن را ۷.۸ ریشتر اعلام کردند.

-آژانس مدیریت بحران و اورژانس ترکیه در پی زلزله ۷.۷ ریشتری در جنوب این کشور خواستار ارسال کمک از سوی نهاد «عملیات‌های کمک‌های بشردوستانه و حفاظت مدنی اروپا» شده است.

زبزله ترکیه

 این آژانس دوشنبه در بیانیه‌ای با درخواست کمک از این نهاد اروپایی اعلام کرد که ارتش ترکیه دو فروند هواپیما آماده کرده است تا کمک‌ها و نیروهای امدادی را به مناطق زلزله زده انتقال دهد.

مرکز زمین شناسی آمریکا قدرت زلزله ترکیه را که کانون آن در غازی آنتپ در جنوب ترکیه است، ۷.۸ ریشتر اعلام کرد.

- وزیر کشور ترکیه همچنین اعلام کرد که تیم‌های امداد و نجات از تمام ترکیه راهی منطقه زلزله زده هاتای و غازی انتپ شده اند.

درحالی که اداره مدیریت بحران و اورژانس ترکیه اعلام کرد که این زلزله ۷.۴ ریشتر قدرت داشت و مرکز لرزه نگاری مدیترانه ای اروپا قدرت این زمین لرزه ۷.۷ ریشتر و مراکز لرزه نگاری آمریکا قدرت آن را ۷.۸ ریشتر اعلام کردند.

این زمین لرزه در شهرستان پازارجیک در استان قهرمان مارش در جنوب ترکیه رخ داده است.

مقام‌های آنکارا در پی وقوع زلزله مهیب در جنوب ترکیه، بالاترین وضعیت هشدار اضطراری را در این کشور اعلام کردند.

اداره مدیریت بحران و اورژانس ترکیه گفت که این زلزله در مناطق مختلف کشور از جمله آنکارا و آنتالیا نیز احساس شد.

بنا به اعلام شبکه خبری ان. تی. وی ترکیه، این زلزله در ۱۰ استان ترکیه خسارت جانی و مالی شدید وارد آمده و بر اساس اطلاعات اولیه، ۱۷ نفر در «شانلی اورفا» و هفت نفر در «عثمانیه» جان خود را از دست داده اند.

«اردینچ یلماز» فرماندار عثمانیه اعلام کرد که ۶۵ ساختمان در این شهر به طور کامل تخریب شده و ساختمان های زیادی نیز آسیب دیده است.

این رسانه به نقل از «علی احسان سو» فرماندار دیار بکر نیز از آسیب گسترده به صدها ساختمان و نیز مجروح شدن ۷۹ ساکن این استان خبر داد.

- زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۷ ریشتر مناطقی از ترکیه را به شدت لرزاند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از مؤسسه لرزه نگاری آمریکا شدت این زمین لرزه را ۷.۹ ریشتر و در جنوب ترکیه عنوان کرده است.

مدیریت اضطراری و بلایای طبیعی ترکیه نیز تائید کرد که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۴ ریشتر منطقه پازاردیک کوهرامانماراش در جنوب ترکیه را لرزاند.

خبرنگار المیادین هم اعلام کرد که ساکنان استان‌های لاذقیه، حلب و حمص، تا دمشق در سوریه شدت این زمین لرزه بزرگ را احساس کردند. گفته شده در ساعات بامدادی، تعداد زیادی از ساکنان دمشق و استان‌های لاذقیه، حلب و حمص از ترس ترک خوردگی یا ریزش به خیابان‌ها ریختند.

همچنین رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که تعداد زیادی ساختمان‌ها در اثر زلزله تخریب شده است و تیم‌های جستجو و نجات کار خود را آغاز کردند.

ادامه دارد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز