همه به قوانین مربوط به حفظ اراضی ملی و حقوق بیت المال پایبند باشند

۱۴۰۱/۱۲/۰۴ - ۱۰:۴۴:۵۸
کد خبر: ۱۴۴۰۳۴۰
همه به قوانین مربوط به حفظ اراضی ملی و حقوق بیت المال پایبند باشند
حجت الاسلام مصدق در گردهمایی سراسری نمایندگان حاکم شرع و مدیران جهادکشاورزی وامور اراضی کشور بر لزوم پایبندی همگانی به قوانین مربوط به حفظ اراضی ملی و حقوق بیت المال تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، در این همایش که با حضور معاون اول قوه قضاییه ، نماینده معزز ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ،رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، رئیس سازمان امور اراضی کشور ، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ، مسولان سازمان بازرسی ، دیوان محاسبات ،سازمان ثبت و جمع دیگری از مدیران و در مشهد برگزار شد ، معاون اول قوه قضاییه با تقدیر از اقدامات انجام شده در زمینه حفظ حقوق بیت المال ازجمله در حوزه اراضی افزود: در این گونه همایش ها باید یک‌ارزیابی دقیق از عملکردمان داشته باشیم تا در آینده بتوانیم بهتر عمل کنیم .

مصدق با اشاره به اهمیت موضوع زمین  در  کشورگفت :درسال تولید دانش بنیان هستیم و از این رو باید در حوزه های  مختلف از جمله برای تضمین امنیت غذایی ، تولید ثروت ، جلوگیری از گسترش بی ضابطه شهرها و آثار آن تلاش مضاعفی داشته باشیم .

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اصول مصرح  قانونی گفت :هرگونه اقدامی که منجر به تخریب زمین شود، غیر قانونی و باعث به وجود آمدن مشکلات زیست محیطی می‌شود، بر این اساس نیازمند فرهنگ سازی هستیم .

حجه الاسلام والمسلمین مصدق حفاظت از اراضی را امری مهم دانست و افزود: باید تمام آحاد جامعه بدانند که زمین مال همه و فرزندان ما و نسل آینده است بنابراین اهمیت این موضوع باید برای افکار عمومی تشریح شود.

معاون اول قوه قضائیه گفت :پیشنهاد میکنم یک کارگروه و هیات اندیشه ورز برای  بررسی قوانین مرتبط با اراضی تشکیل شود و قوه قضائیه نیز پای کار است و از اقداماتی که منجر به حفاظت از اراضی ملی  وحقوق بیت المال شود، حمایت کامل خواهد کرد.

معاون اول قوه قضاییه افزود :حرکت ما برای حفاظت از اراضی ، نیازمند یک برنامه دقیق و مدون است تا ضمن اعمال نظارت بر اراضی واگذار شده ، از تصرف اراضی جدید پیشگیری به عمل آید.

حجه الاسلام مصدق با اشاره به سند تحول و تعالی قوه قضائیه گفت :یکی از مهمترین راهبردهای دستگاه قضایی ارتقا دانش تخصصی قضات است و در این زمینه همگام با تخصصی کردن رسیدگی ها و دادگاه ها ، به دنبال دانش افزایی در دستگاه قضایی هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز