رییس سازمان انرژی اتمی ایران

پروژه‌های نوآورانه و فناورانه هسته‌ای رونمایی خواهد شد/ ثبت ۱۵۰ طرح نوآورانه و فناورانه در صنعت هسته‌ای

۱۴۰۲/۰۱/۰۱ - ۱۴:۲۲:۱۷
کد خبر: ۱۴۵۱۵۲۲
پروژه‌های نوآورانه و فناورانه هسته‌ای رونمایی خواهد شد/ ثبت ۱۵۰ طرح نوآورانه و فناورانه در صنعت هسته‌ای
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در این راستا همه بخش‌های صنعت هسته‌ای بیش از 150 طرح دانشی، نوآورانه و فناورانه، خلاقانه، تحقیقاتی و صنعتی را به عنوان دستاورد خویش ثبت کردند. در همین چارچوب در 20 فروردین امسال و با حضور مقام عالی ریاست جمهوری از تعدادی از این طرح‌ها که امتیاز بالاتری را دریافت کرده‌اند، رونمایی خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، مهندس اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در بخشی از پیام نوروزی خود عنوان کرد: آغاز سال جدید و فرا رسیدن نوروز باستانی، سال نو و نیز پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان را خدمت مردم شریف و عزیز ایران، همکاران خود در صنعت هسته‌ای کشور و خانواده گرامی‌شان، خانواده‌های شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی؛ ایثارگران و جانبازان عزیز، مدافعان حرم، امنیت، سلامت و همچنین اعضای محترم خانواده شهدای هسته‌ای تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی در ادامه گفت: خداوند را شاکریم در سالی که گذشت با تلاش روزافزون همکاران‌مان در صنعت هسته‌ای کشور، سالی پرتلاش را تجربه کردیم؛ سالی که دستاوردهای دانش‌بنیان، گستره بزرگی را تحت پوشش خود قرار داد.

اسلامی خاطر نشان کرد: امیدواریم با بهره‌مندی از منویات مقام معظم رهبری، سال 1402 با قابلیت‌سازی‌، سرعت بیشتر و با حرکت منسجم در جهت تحقق اهدافی که در سند جامع راهبردی صنعت هسته‌ای کشور تدوین شده و برای ما به عنوان یک تکلیف در دستور کار قرار دارد؛ گام برداشته و اقدامات موثر با دستاوردهای روزافزون را در خدمت جامعه قرار دهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان‌کرد: خوشحالیم که در راستای سیاست کاهش تنش‌ها و هیاهوهای هسته‌ای توانستیم سال گذشته را به گونه‌ای به پایان برسانیم که آرامش در صنعت هسته‌ای حکمفرما باشد. سیاستی که توانستیم حرکت خصمانه دشمنان را که نقشه‌های شومی برای کشور داشتند، متوقف کنیم.همان طور که ذکر شد با لطف خداوند سال 1401؛ سالی سرشار از تحرک و نشاط برای همه همکاران ما بود و در سراسر سازمان و در همه واحدها، شرکت‌ها و قسمت‌ها، اقدامات و کارهای خلاقانه‌ فراوانی انجام شد.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: در این راستا همه بخش‌های صنعت هسته‌ای بیش از 150 طرح دانشی، نوآورانه و فناورانه، خلاقانه، تحقیقاتی و صنعتی را به عنوان دستاورد خویش ثبت کردند. در همین چارچوب در 20 فروردین امسال و با حضور مقام عالی ریاست جمهوری از تعدادی از این طرح‌ها که امتیاز بالاتری را دریافت کرده‌اند، رونمایی خواهد شد.

وی مطرح کرد: البته ذکر این نکته لازم است که 20 فروردین امسال با لیالی قدر و ماه مبارک رمضان مصادف شده است به همین دلیل و به احتمال زیاد در هفته نخست اردیبهشت‌ماه و پس از عید فطر، مراسم بزرگداشت سالروز ملی فناوری هسته‌ای را برگزار می‌کنیم.با توجه به وضعیتی که اکنون در کشور داریم، سرفصل‌های جدیدی را برای گسترش فناوری هسته‌ای در زندگی مردم آغاز کرده‌ایم.در این زمینه تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته تا جهاد تبیین با روش‌های مختلف انجام شود و با سرعت‌بخشیدن به پروژه‌ها شاهد خدمت هرچه بیشتر فناوری‌ هسته‌ای به مردم عزیز ایران اسلامی باشیم.

سازمان انرژی اتمی ایران

دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی

انتهای پیام/

نظر شما