مقایسه عجیب روزنامه عرب زبان بین ترامپ و البغدادی

۱۳۹۶/۰۹/۱۲ - ۱۶:۵۲:۵۷
کد خبر: ۶۳۱۱۹۴
روزنامه عرب‌زبان‌ با اشاره به اینکه درباره خوی نژادپرستی دونالد ترامپ که به شیوه‌های‌ مختلف آن را بازگو می‌کند‌ تعجب نیست بلکه تعجب در همراهی کردن سران عرب با ترامپ است و البته،‌ که او بدتر از بغدادی است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، روزنامه «رأی الیوم» در سرمقاله امروز (شنبه) به مواضع ضد اسلامی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور‌ آمریکا پرداخت و نوشت: زمانی که ترامپ در توییتر علیه مسلمانان و عقیده آن‌ها‌ مطلب می نویسد و خشونت علیه آن‌ها‌ را تحریک می‌کند‌ و از عذرخواهی از آن‌ها‌ پرهیز می‌کند‌، بهترین خدمت را به تندروها چه اسلامی باشند و چه غربی، ارائه می‌دهد، همان تندروهایی که ترامپ مدعی است با آن‌ها‌ مبارزه می‌کند‌.

ترامپ به خوی شؤم نژادپرستی خود افتخار و هر از گاهی بر چنین خوی خود تأکید‌ می‌کند‌ و مورد توجه شرکای نژادپرست خود در داخل یا خارج آمریکا قرار می‌گیرد‌ و البته،‌ این رفتارهای ترامپ برای ما تعجب آور نیست بلکه آنچه برای ما تعجب آور است همراهی کردن برخی مسئولان عرب با این رویکردهای ترامپ و مشارکت با او در جنگ علیه مسلمانان است. آن‌ها‌ این رفتارهای ترامپ را توجیه می‌کنند‌ و میلیاردها دلار در قالب سرمایه‌گذاری‌ یا قراردادهای تسلیحاتی به او تقدیم می‌کنند‌. منظور ما در اینجا کشورهای عربی و در صدر آن‌ها‌ عربستان سعودی، امارات متحده، بحرین و قطر است. همین دو روز پیش ولیعهد بحرین در سفر به واشنگتن قرارداد خرید هواپیما به ارزش ده میلیارد دلار با آمریکا امضا کرد.

این روزنامه افزود: ترامپ دشمنی و خوی نژادپرستی خود را علیه مسلمانان و عرب‌ها‌ چه در زمان تبلیغات انتخاباتی و چه در زمان ریاست جمهوری، مخفی نکرده است و اولین کسی است که تصمیم گرفت از ورود اتباع هفت کشور اسلامی به آمریکا جلوگیری کرد و اگر می توانست سه میلیون شهروند مسلمان آمریکا را از این کشور اخراج می‌کرد‌.

این روزنامه در ادامه نوشت: بسیار دردآور است زمانی که مشاهده می‌کنیم‌ مسئولان کشورهای اروپایی مانند ترزا می نخست‌وزیر‌ انگلیس و جرمی کوربن رئیس حزب کارگران با استواری و سرسختی در برابر مواضع نژادپرستانه ترامپ ایستادگی می‌کنند‌ و خود را از این رفتارهای او مبرا می‌دانند‌، اما مسئولان عرب و مسلمانان هر روز بیشتر به ترامپ نزدیک می‌شوند‌ و گویا به او می‌گویند‌ که به چنین اقدامات و رفتارهای خود بیفزاید.

تروریسمی که ثبات و امنیت جهان را به خطر انداخته است و سبب قتل بی‌گناهان می‌شود، نتیجه وجود مقامات نژادپرست مانند ترامپ و بسترهای مناسب مانند آمریکا برای خوی نژادپرستی اوست. تفاوتی بین ابوبکر بغدادی با ترامپ نیست، زیرا هر دو چه با موشک و هواپیما و چه با شمشیر مشغول قتل هستند، اما تفاوت اساسی بین آن‌ها‌ وجود دارد که ابوبکر بغدادی دیگر مدعی نیست که جهان آزاد را ادامه می‌کند‌ و در امور داخلی کشورهای عربی و اسلامی تحت پوشش دمکراسی و آزادی های انسانی دخالت می‌کند‌.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز