بن سلمان چرا خود را در جبهه های مختلف درگیر کرد؟

«ایران هراسی» برای دوستی با رژیم صهیونیستی!

۱۳۹۶/۰۸/۲۱ - ۰۵:۰۸:۵۹
کد خبر: ۶۳۵۵۵۵
«ایران هراسی» برای دوستی با رژیم صهیونیستی!
به نظر می رسد هدف نهایی ولیعهد رژیم سعودی از «ایران هراسی» در منطقه، دوستی با رژیم صهیونیستی باشد.

دیگر همگان در جهان متوجه شده اند استعفای سعد حریری از نخست وزیری لبنان تحت تاثیر و فشار رژیم سعودی بوده و او در این رابطه نه تنها اراده ای نداشته بلکه قدرت تصمیم گیری هم از او سلب و در نهایت در خاک عربستان مجبور شد خواسته رژیم سعودی را محقق کند.

اکنون به نظر می رسد رژیم سعودی و در راس آن ولیعهد همه کاره اش مصمم هستند چنین برنامه ای را با محمود عباس پیاده کرده و رئیس جمهور تشکیلات خودگران فلسطین را مجبور به استعفا کنند!

«رای الیوم» در این زمینه امروز گزارشی منتشر کرد و نوشت: شاه سعودی، «محمود عباس» را زیر فشار استعفا یا پذیرش طرح عادی سازی روابط اعراب و اسرائیل قرار داده است.

شاید این سوال پیش بیاید چرا رژیم سعودی در جبهه های مختلف خود را درگیر کرده و با مواضع خاص مصمم است خود را به چهره ای فرامنطقه ای بدل کند که پاسخ آن کاملا مشخص است؛ از زمانی که شیخ سلمان به عنوان پادشاه عربستان جای ملک عبدالله را گرفت تحت تاثیر پسر جاه طلبش قرار داشت و با تاکیدات او مصمم شد عربستان را به عنوان یک کشور تاثیرگذار در منطقه خاورمیانه معرفی کرده و به نوعی با ایجاد «ایران هراسی» خود را به عنوان پناهگاه کشورهای عربی جلوه دهد.

سعودی ها کاملا می دانند در این راه باید همراهی آمریکا و رژیم صهیونیستی را داشته باشند و با همراهی و تجهیز نظامی داعش و از سوی دیگر حمله به یمن و کمک به حکومت بحرین در سرکوب شیعیان این کشور و همین طور در منگنه قرار دادن قطر برای قطع رابطه با ایران به نوعی چراغ سبز را به این دو کشور نشان داده اما برای سران رژیم صهیونیستی این کارها کفایت نمی کند و آنها یک مسئله مهم تر از این را از رژیم سعودی طلب دارند و آن هم چیزی نیست چز عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس و آشکار ساختن دوستی و مودت با این رژیم!

سعودی ها هر چقدر هم کوته فکر باشند خوب می دانند در این زمینه باید دست به عصا رفتار کنند و به عنوان کشوری که کلیددار حرمین شریفین محسوب می شوند نمی توانند در دوستی با رژیم صهیونیستی پیش قدم باشند! بنابراین راه چاره را در این دیده اند که کشورهایی که به طور مستقیم درگیر مبارزه با رژیم اشغالگر قدس بوده یا هستند (لبنان، سوریه، عراق و یمن) را مجاب به آشتی با این رژیم کرده و سپس خود در موقعیتی مناسب همین عامل را دستاویزی قرار داده تا با توجه به برقراری رابطه این دولت ها با رژیم اشغالگر قدس، عملا خصومت با این رژیم را بدون توجیه دانسته و خود به صف کشورهایی چون مصر، قطر، اردن و ... بپیوندند!

البته با توجه به محبوبیت حزب الله در لبنان به نظر می رسد تیر سعودی ها در این کشور حاشیه مدیترانه به سنگ بخورد اما مصمم هستند التهاباتی در این منطقه ایجاد کرده و به نوعی رژیم صهیونیستی را مجاب به حمله به لبنان کنند و از سوی دیگر با دست نشاندگان خود در یمن و تحمیل فشار بر محمد عباس این برنامه خود را به حالت اجرایی در آورند.

در این راه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی که عملا اختیاردار این کشور است، نمی خواهد راسا وارد عمل شده و بیشتر دوست دارد اگر قرار است رابطه ای میان رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی برقرار شود، در دوران سلطنت پدرش باشد و او در واقع ادامه دهنده راه پدرش لقب بگیرد نه کسی که سرزمین وحی را از جهان اسلام جدا کرده و در دامن رژیم اشغالگر قدس قرار داده است!

به نظر می رسد تهدیدات توخالی سعودی ها و حملات گاه و بیگاه آنها به جمهوری اسلامی هم در راستای همین هدف و بیش از پیش همراه کردن دولت ترامپ و نتانیاهو با این رژیم باشد که تا اینجا هیچ ثمری برای این رژیم نداشته و بیش از پیش چهره منفور آنها را در جهان اسلام عیان ساخته است!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز