فرماندار مشهد:

کنسرتی در مشهد لغو نشده است/ آقای علم الهدی تاکید کردند بر مبنای فقهی هیچ مخالفتی با اصل موسیقی ندارند

۱۳۹۶/۰۸/۲۱ - ۰۵:۲۱:۵۷
کد خبر: ۶۳۵۶۴۲
کنسرتی در مشهد لغو نشده است/ آقای علم الهدی تاکید کردند بر مبنای فقهی هیچ مخالفتی با اصل موسیقی ندارند
فرماندار مشهد گفت: کنسرتی در مشهد لغو نشده به این معنی که اساسا برای هیچ کنسرتی مجوز صادر نشده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «محمدرحیم نوروزیان»، فرماندار مشهد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا پیرامون رسیدگی به برخورد نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی با معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: شخص آقای حسینی راضی به شکایت نیستند و استانداری هم خارج از اراده شخصی ایشان کاری انجام نمی‌دهد.

او همچنین در خصوص لغو کنسرت ها در مشهد ادامه داد: کنسرتی در مشهد لغو نشده به این معنی که اساسا برای هیچ کنسرتی مجوز صادر نشده است.

فرماندار مشهد متذکر شد: اینکه چرا در مشهد مجوزی برای کنسرت صادر نمی‌شود، دارای ریشه چندین ساله است. اخیرا در شورای فرهنگی و عمومی بحثی شد و قرار است جمعی از اصحاب حوزوی، دانشگاهی و فرهنگی به عنوان اتاق فکر جمع شوند و با توجه به شرایط مشهد مسئله مجوز کنسرت ها را بررسی کنند. 

نوروزیان با تاکید بر اینکه «مشهد شهر خاصی است و باید این را بپذیریم که هر رفتاری در آن نباید صورت گیرد» افزود: درست است قوانین در یک کشور از شهری به شهری دیگر متفاوت نیست و به صورت همگانی اعمال و اجرا می‌شود اما هر جا شرایط خاص خود را دارد. وجود بارگاه امام رضا (ع) در مشهد مقدس هم از شرایط خاص این منطقه است. 

او با اشاره به اینکه «هر چقدر مسائل را هیجانی و سیاسی کنیم حل آنها سخت‌تر می‌شود» افزود: باید اجازه دهیم در فضای آرام این مسائل حل شود. در شورای فرهنگی عمومی استان خراسان رضوی صحبت شده که این شرایط بررسی شود. اتفاقا در مشهد آقای علم الهدی بسیار بحث مبسوط و خوبی در این خصوص داشتند و گفتند بر مبنای فقهی هیچ مخالفتی با اصل موسیقی نداریم و اگر حرفی گفته می‌شود منظور، شرایط و فضای حاشیه ای کنسرت هاست. 

نوروزیان در خاتمه گفت:  قرار است در خصوص چگونگی ارائه مجوز کنسرت ها بحث و صحبت شده و نیاز بخشی از مردم برطرف شود. بخشی از مردم به برگزاری کنسرت علاقه مند هستند و امیدواریم در این کارگروه به سمت کم شدن مشکلات و ایجاد شرایط بهتری حرکت کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز