در تلگرام؛

نخست وزیر اسپانیا به روحانی و مردم ایران تسلیت گفت

۱۳۹۶/۰۸/۲۳ - ۰۷:۴۸:۳۱
کد خبر: ۶۳۶۹۸۵
نخست وزیر اسپانیا به روحانی و مردم ایران تسلیت گفت
«ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا با ارسال تلگرامی به «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران، مراتب تسلیت و همبستگی‌ خود با قربانیان زلزله در غرب ایران را ابراز داشت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،  راخوی در این تلگرام نوشت: به نیابت از طرف خود و دولت و همچنین مردم اسپانیا، می‌ خواهم صمیمانه ترین تسلیت ها و احساسات همبستگی‌ با تمامی ملت ایران پس از زلزله ویرانگری که صدها کشته و خسارات مادی گسترده ای بر جا گذاشته است، ابراز کنم.
نخست وزیر در این راستا از روحانی می‌ خواهد که پیام همدردی و محبت اسپانیا را به خانواده کشته شدگان این فاجعه طبیعی ابلاغ کند و آرزوی بهبودی سریع برای مصدومان و دیگر افرادی که تحت تاثیر این حادثه قرار گرفتند، می کند.
از سوی دیگر، دولت اسپانیا نیز از طریق وزارت امور خارجه این کشور، تاثر عمیق خود به دلیل این زلزله را ابراز و مراتب تسلیت و همدردی خود در این لحظات دشوار را به دولت ایران و عراق ابراز داشت.
دولت در بیانیه خود نوشت :با یک شوک عمیق، خبرهای زلزله بزرگی که بر منطقه مرزی بین ایران و عراق اثر گذاشته و موجب کشته و زخمی شدن تعداد بسیاری از افراد و خسارت مالی‌ قابل ملاحظه ای شده است را دنبال می‌ کنیم.
زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه ، استان های غربی کشور را لرزاند که تا این لحظه 445 کشته و7370 مصدوم داشته است.

 

نظر شما