رییس جمهوری سوریه؛

هدف اصلی از جنگ علیه سوریه بازگرداندن آن به قرن‌های گذشته بود

۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۰۸:۴۴:۳۷
کد خبر: ۶۳۷۵۴۶
هدف اصلی از جنگ علیه سوریه بازگرداندن آن به قرن‌های گذشته بود
رئیس جمهوری سوریه با بیان اینکه جنگ در این کشور رویکرد درگیری قومی عربی دارد، تاکید کرد، جنگ سوریه را از پا درآورده اما آن را سرنگون نکرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه گفت، تا زمانی که ارتش بدون پشتیبانی و حمایت داخلی تنها از حمایت خارجی بهره‌مند باشد، قادر به مقابله و ایستادگی نخواهد بود.

رئیس جمهور سوریه افزود، هدف اصلی از جنگ سوریه که از هفت سال پیش درگیر آن است بازگرداندن سوریه و منطقه به قرن‌های پیش از طریق ضربه زدن به احساس ملی و وابستگی به این منطقه است.

اسد تصریح کرد، این جنگ به رغم نابودی گسترده که به سوریه وارد کرد اما نتوانست ایمان ملت سوریه را به قطعیت پیروزی بر تروریسم با ابزارهای خارجی و داخلی به دلیل فداکاری‌های ارتش سوریه و حمایت ملت از ارتش از بین ببرد و ماهیت، هویت و تعلق قومی آن را نابود کند.

وی تاکید کرد، ضربه زدن به وابستگی قومی یعنی ضربه زدن به اولین خط دفاعی که ما به عنوان جامعه در برابر تلاش‌ها برای تهاجم فرهنگی یا فکری با آن روبه‌رو هستیم که هدف از آن تبدیل ما به ابزاری بی‌اراده است تا طبق طرح و نقشه‌ای که از خارج القا می‌شود، عمل کنیم.

بشار اسد به ماهیت عربی مفهوم متمدنانه فراگیر تمام نژادها،‌ طوایف و ادیان اشاره کرد و گفت: این شکل متمدنانه‌ای است که هر کسی که در این منطقه است در آن سهیم است و زبان عربی و قومیت عربی هر دو تمام نژادها،‌ ادیان و طوایف را دربرمی‌گیرد در عین حال ویژگی هر یک را هم حفظ می‌کند.

این اظهارات اسد در دیدار با شرکت‌کنندگان در همایش عربی برای "مقابله با ائتلاف آمریکایی - صهیونیستی و حمایت از مقاومت ملت فلسطین" مطرح شد که با حضور گروه‌های مختلف در دمشق در حال برگزاری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز