از انتشار بخشی از سخنان احمدی‌نژاد معذوریم!

۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۲:۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۳۸۰۹۸
«بست‌نشینی یاران احمدی‌نژاد با اظهارات تند رییس دولت‌های نهم و دهم آغاز شد.»

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ روزنامه قانون نوشت: «یک نمایش دیگر از احمدی‌نژاد و یارانش به اجرا درآمد و متهمان دانه‌درشت دولت قبل در حرم حضرت‌ عبدالعظیم، تهدید به بست‌نشینی و افشاگری کردند. گفتنی است روز سه‌شنبه روزنامه قانون در خبری اعلام کرد که یاران احمدی‌نژاد قصد بست‌نشینی در یکی از اماکن متبرکه را دارند که البته بر اساس پیش‌بینی‌های اولیه و خبرهای دریافتی، اولین مقصد آنها مشهد مقدس بود اما در نهایت، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی را برای بست‌نشینی خود انتخاب کردند.

شاید این تصمیم هدفمند بود و به دلیل واهمه از برخورد مسئولان حرم رضوی با آنها، مسیر خود را از خراسان به ری تغییر دادند. فرضیه دیگری نیز وجود دارد که می‌گوید این تغییر مسیر به دلیل بدنه اجتماعی حامی احمدی‌نژاد است که در ری بیشتر از مشهد هستند.

رخصت از رییس

صبح روز چهارشنبه اولین خبری که منتشر شد، مربوط به عزیمت حمید بقایی، علی‌اکبر جوانفکر و حبیب‌الله جزء خراسانی به سمت شهرری و تصمیم‌گیری برای بست‌نشینی و اعتراض بود. سه بست‌نشین بهاری، حرکت خود را با دیدار رییس‌شان آغاز کردند و پیش از حضور در حرم عبدالعظیم به دیدن محمود احمدی‌نژاد رفته و با بدرقه وی راهی شهرری شدند. احمدی‌نژاد در مراسم بدرقه برای موفقیت آنها ابراز امیدواری کرد.

بیانیه آغاز بست‌نشینی

همزمان با حرکت بقایی، جوانفکر و خراسانی بیانیه‌ای با امضای ایشان در سایت دولت بهار منتشر شد که در این بیانیه اعلام کرده‌اند در اعتراض به آنچه ظلم در حق خود می‌دانند، دست به این حرکت زده‌اند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «از سال ۱۳۹۰ که آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی برای پیشبرد سیاست‌های استکباری و سلطه‌طلبانه خود در منطقه و از جمله در ایران تصمیم به زدن دولت خدمتگزار دکتر احمدی نژاد گرفتند، متاسفانه برخی عناصر کوته‌بین و خودخواه نیز مطابق نقشه دشمن عمل کردند و با استفاده از تریبون‌ها و رسانه‌های گوناگون، سیل اتهامات و افترائات را علیه فرزندان پاک ملت به راه انداختند.»

در ادامه این بیانیه با حمله شدیداللحن به قوه قضاییه به بهانه آنچه فشارها و رفتارهای ظالمانه از سوی دستگاه قضایی طی سال‌های پس از اتمام کار دولت قبل با پرونده‌سازی‌های مبتنی بر اتهامات دروغین و بی‌پایه خواندند، ادعا شده است: «شماری از فرزندان ملت در دولت دهم، به بهانه‌های واهی و ساختگی، تحت شدیدترین فشارهای قضایی قرار گرفتند که با صدور احکام ظالمانه، آنها را محبوس و از چرخه خدمت‌رسانی به مردم خارج کردند.»

خودکرده را تدبیر نیست

امضاءکنندگان این بیانیه با ابراز این ادعا که «بازداشت‌های طولانی‌مدت و غیر قانونی در زندان انفرادی صدها ساعت بازجویی‌های فشرده و بی‌منطق با هدف اخذ اقرار به دروغ، احضاریه‌های پی‌درپی برای بستن دهان‌ها و شکستن قلم‌ها تشکیل دادگاه‌های فرمایشی و محکومیت‌های ظالمانه‌ ادامه دارد»، آورده‌اند: «پیگیری‌های قانونی و مستدل و اعتراضات مکرر و حقوقی ما تا کنون راه به جایی نبرده است. بر خلاف نظر رهبری انقلاب، تحت فشار قرار دادن و محدود کردن ما و اعمال تصمیمات از قبل گرفته شده تحت عنوان رسیدگی قضایی آشکار است. برای شکایت از اقدامات خلاف قانون مقامات قضایی، مرجعی جز خودشان وجود ندارد و مع‌الاسف شکایات ما در این مسیر نیز مورد رسیدگی قرار نگرفته است. متاسفانه این شیوه برخورد با عموم مردم است و اکثریت قاطع مردم از عملکرد دستگاه قضایی به شدت ناراضی هستند و راهی برای ابراز این نارضایتی و شکایت و احقاق حقوق خود نمی‌یابند.»

این در حالی است که در سال‌های گذشته هیچ‌گاه چنین سخنانی از احمدی‌نژاد شنیده نشده بود. این که وی انگار یک‌ باره پی به این موضوعات برده، خود جای تعجب دارد.

سخن از جنازه احمدی‌نژاد

این جماعت اندک در حرم مشغول بیان ادعاهای خود میان مردم بودند تا آن که عصر چهارشنبه محمود احمدی‌نژاد در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) حاضر شد و در سخنانی، حملات شدیدی به مسئولان کشور کرد. او در این سخنرانی در رابطه با بازداشت نزدیکانش گفت: «اگر بخواهید با نزدیکانم این‌گونه رفتار کنید، باید از روی جناره من رد شوید!»

حاضران نیز در پاسخ به این صحبت گفتند: «برایت کفن می‌پوشیم و پیش‌مرگت می‌شویم.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه، سخنان تند و هتاکانه‌ای را نسبت به مسئولان کشور بیان کرد که به دلایلی نمی‌شود آنها را منتشر کرد.

خودزنی دوباره برای مشایی

برخی معتقدند به دلیل احضار اسفندیار رحیم‌مشایی، احمدی‌نژاد دست به این خودزنی سیاسی زده است و تا زمانی که مسئولان مربوط دست از این نوع برخوردها نکشند، وی به راه خود ادامه خواهد داد. همان‌گونه که در سال‌های نه‌چندان دور مشاهده کردیم چگونه برای حمایت از این افراد، حتی حاضر است کشور را برهم بزند. البته این فرضیه بی‌دلیل نیز نیست زیرا بقایی مدت‌هاست که در راه دادگاه در حال رفت و آمد است ولی احمدی‌نژاد این‌ گونه به سیم آخر نزده بود ولی امروز که برای پدرِهمسرِ فرزندش مشکل ساخته‌اند، یقه چاک می‌کند. گفتنی است دادگستری تهران در برابر این نوع رفتار احمدی‌نژادی‌ها اعلام کرده است که به وظیفه خود ادامه خواهد داد و توجهی به اقدامات این جریان ندارد.

فتنه هزاره سوم

در آخر باید اشاره شود، سخنان احمدی‌نژاد و دوستانش در حالی بیان می‌شود که در سال‌های قبل خود او مسبب بسیاری از این رفتارها بوده‌ است. کسی که از سوی محافظه‌کاران، معجزه هزاره سوم خوانده می‌شد، حال دست به اقداماتی علیه همان‌ جریان‌ها در کشور زده است.

اتهامی که سال‌ها از سوی رقیب به اصلاح‌طلبان زده می‌شد، این‌ بار از طرف شخصی در حال انجام است که از دنده راست برخاسته و فرزند این جریان است. باید دید در روزهای آینده، واکنش چهره‌های اصولگرا نسبت به سخنان هنجارشکنانه احمدی‌نژاد و بست‌نشینی انحرافی یارانش چه خواهد بود. آیا این را فتنه می‌خوانند یا آن که باز هم راه مماشات را در پی‌ خواهند گرفت.»

 

نظر شما