معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه:

نشست سوچی برای پایان دادن به بحران سوریه است

۱۳۹۶/۰۸/۲۹ - ۱۵:۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۳۹۴۰۱
نشست سوچی برای پایان دادن به بحران سوریه است
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: نشست سه جانبه روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه برای پایان دادن به بحران سوریه است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «حسین جابری انصاری» معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در حاشیه آیین ترحیم پدر سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اگر عربستان سعودی کوچکترین اراده سیاسی برای حل مشکلات سیاسی منطقه دارد، آدرس برای حل این مشکلات شناخته شده است. عربستان سعودی و جوسازی های گسترده سیاسی و تبلیغاتی این کشور به نام اتحادیه عرب بر خلاف سیاست های کشورهای عربی در زمینه همکاری با ایران صادر شده است.

جابری انصاری ادامه داد: عربستان به دنباله روی از سیاست‌های رژیم صهیونیستی در زمینه تشدید اختلافات و درگیری های درون منطقه ای و حمایت گسترده از تروریسم و افراط ‌گرایی پایان دهد.

جابری انصاری افزود: عربستان اگر جدی است در داعیه ها و ادعاهایی که مطرح می کند به لشکرکشی خود در بحرین خاتمه داده و اجازه دهد ملت بحرین با مسوولان کشور خود در مسیر گفت و گو به حل مشکلات جاری برسند.

جابری انصاری تاکید کرد: عربستان اگر در ادعاهای خود در خصوص منطقه جدی است به مداخله های گسترده و اعمال فشار بر قطر، لبنان، عراق و سوریه و ادامه سیاست مبتنی بر استفاده ابزاری از تروریسم و افراط گرایی و بسیاری از مداخله هایی که در کل منطقه انجام می دهد پایان دهد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره محورهای مهم نشست سوچی گفت: نشست سه جانبه سران روسیه، ایران و ترکیه به دعوت رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه اول آذر برگزار می شود.

جابری انصاری افزود: برای موفقیت در این نشست، گفت و گوهای کارشناسی بین سه کشور ضامن آستانه در تهران روز شنبه انجام شد و روز یکشنبه این گفت و گوها در سطح وزیران امور خارجه سه کشور در آنتالیا ادامه یافت. پیش نویس بیانیه این نشست از سوی وزیران خارجه سه کشور آماده شده است و این نشست ها ادامه تلاش های سازنده سه کشور ضامن آستانه برای پایان دادن به بحران سوریه است.

جابری انصاری بیان کرد: دستور کار نشست آستانه هم طبق اعلام قبلی، تکمیل تلاش ها برای پایان دادن به این بحران در چارچوب مذاکرات بین المللی است که در جریان است.

وی به هفت دور از گفت و گوها در آستانه پایتخت قزاقستان اشاره کرد و ادامه داد: در عالی ترین سطح مقامات ایران، ترکیه و روسیه نشست سوچی برگزار می شود.

معاون وزیر خارجه در پایان گفت: همه مسائل درباره سوریه بین رییسان جمهوری سه کشور بررسی خواهد شد و امیدواریم نشست موفقی باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز