کارشناس مسائل خاورمیانه:

عمر سیاسی داعش پایان یافت/ سردار سلیمانی خطر را به جان خرید و افتخار برای کشور کسب کرد

۱۳۹۶/۰۸/۳۰ - ۱۰:۱۱:۱۸
کد خبر: ۶۳۹۶۵۹
عمر سیاسی داعش پایان یافت/ سردار سلیمانی خطر را به جان خرید و افتخار برای کشور کسب کرد
«حسن هانی زاده»، کارشناس مسائل خاورمیانه، معتقد است کار داعش از لحاظ سیاسی و جغرافیایی پایان یافته اما همچنان ممکن است آمریکا از آن برای عملیات خرابکارانه استفاده کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «حسن هانی زاده»، کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره وضعیت گروه تروریستی داعش پس از باز پس‌گیری آخرین منطقه تحت اشغال این گروه گفت: از سال 2011 حکومت های ارتجاعی عرب با مدیریت آمریکا، عربستان و رزیم صهیونیستی تلاش کردند با استفاده ابزاری از گروه های تروریستی، طراحی خاورمیانه را به نفع خود تغییر دهند. در این خصوص، 130 گروه تروریستی، که داعش یکی از آنها بود، به وسیله آمریکا شکل گرفت تا محور مقاومت را قطع کند.

او با اشاره به جنایت هایی که داعش در سوریه و عراق انجام داد، افزود: با نقش محوری ایران، جبهه مقاومت پس از 7 سال توانست معادلات را به نفع خود تغییر دهد وابوکمال، آخرین سرزمین تحت اشغال داعش را از دست این گروه تروریستی خارج کند.

هانی زاده تاکید کرد: به لحاظ سیاسی و جغرافیایی عمر داعش پایان یافته اما همچنان خطر داعش باقی است چراکه آمریکا و عربستان سعی می کنند از این گروه تروریستی برای عملیات انتحاری و تروریستی استفاده کنند، همانطور که در حال حاضر تعدادی از نیروهای داعش توسط آمریکا از سوریه به افغانستان منتقل شده اند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه از برنامه جدید آمریکا برای محور مقاومت از جمله حزب الله لبنان سخن گفت و افزود: آمریکایی ها برای حذف حزب الله برنامه جدیدی دارند که با قرار دادن آنها دربند 7 منشور سازمان ملل، زمینه را برای فشارهای بیشتر و احتمالا حمله نظامی فراهم کنند.

او ادامه داد: اتحادیه عرب نیز با محوریت عربستان در حال جریان سازی جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران و حزب الله است تا پس از شکست در پایان دادن به محور مقاومت با استفاده از داعش، سناریوی جدیدی را آغاز کند.

هانی زاده نقش سردار سلیمانی در پایان دادن به عمر داعش را برجسته عنوان کرد و گفت: سردار سلیمانی با توجه به تجربه زیادی که در جنگ های میدانی دارد، خطر را به جان خرید و رودروی جنایتکاران داعش ایستاد. این افتخار بزرگی برای ایران و ملت مسلمان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز