غیبت چندباره متهم کهریزک در دادگاه؛

دادگاه می تواند حکم جلب مرتضوی را صادر کند/ خودداری خانواده های روح الامینی و کامرانی از اظهارنظر درباره غیبت های مرتضوی در دادگاه!

۱۳۹۶/۰۹/۰۴ - ۰۵:۴۰:۲۲
کد خبر: ۶۴۰۸۶۱
دادگاه می تواند حکم جلب مرتضوی را صادر کند/ خودداری خانواده های روح الامینی و کامرانی از اظهارنظر درباره غیبت های مرتضوی در دادگاه!
دومین جلسه رسیدگی به بخشی از پرونده «سعید مرتضوی» مربوط به حادثه کهریزک، بدون حضور او در شعبه ٢٢ دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «سعید مرتضوی» که پرونده تخلفاتش با تامین اجتماعی گره خورده بار دیگر در دادگاه حضور پیدا نکرد تا کلاف پرونده اش کمی پیچیده تر از قبل شود. البته او در جلسات رسیدگی قبلی هم به دلیل آنچه معذوریت پزشکی اعلام شد، شرکت نکرده بود. 

بررسی پرونده تخلفات تامین اجتماعی مرتضوی به اتمام رسیده و در مرحله صدور و سپس ابلاغ حکم است اما با شکایت خانواده محسن روح‌الامینی، پرونده کهریزک او همچنان باز است. شاکیان این پرونده خانواده های روح الامینی، جوادی فر و کامرانی هستند که خانواده جوادی فر پیش از این به دلایلی شخصی از شکایت شان صرف نظر کردند.

در بخشی از رسیدگی به پرونده، مرتضوی از اتهام معاونت در قتل تبرئه شد اما این اتهام، انفصال دائمی از خدمات قضایی و 5 سال انفصال از خدمات دولتی را در پی داشت.

مرتضوی در خلال رسیدگی به پرونده اش نامه عذرخواهی خطاب به خانواده‌های کشته‌شدگان کهریزک نوشت با این حال خانواده محسن روح‌الامینی تصمیم گرفتند نسبت به حکم اولیه این پرونده درخواست تجدید‌نظر کنند. سال گذشته روند رسیدگی مجدد به پرونده مرتضوی با شکایت خانواده روح‌الامینی آغاز شد و این پرونده همچنان مفتوح است.

«سعید مرتضوی» که پیش تر 7 مهرماه 96 به بهانه پزشکی به دادگاه نرفته بود، این بار مدعی شد  وقت جلسه به او ابلاغ نشده تا وضعیت این پرونده همچنان نامشخص بماند.

«علی نجفی توانا»، حقوقدان، درباره غیبت چندباره «سعید مرتضوی» و طولانی شدن زمان رسیدگی به این پرونده به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: متهم می تواند با ارائه دلایل خود به مرجع قضایی، به دادگاه نرود اما اگر قاضی دلایل او را مستدل تشخیص ندهد، می تواند حکم جلبش را صادر کند.

نجفی با اشاره به اینکه رسیدگی به عدم حضور متهم در دادگاه در صلاحیت مرجع قضایی است، گفت: در چارچوب ضوابط و مقررات حاکم بر روند دادرسی، رسیدگی به پرونده باید با سرعت و در عین حال دقت همراه باشد چراکه تاخیر در رسیدگی می تواند در تغییر فضای دادرسی تاثیر بگذارد.

او افزود: چون متهم سال ها در مراجع کیفری مسئولیت داشته، مسئولان قضایی برای جلوگیری از بروز شائبه مبنی بر مماشات با او، باید به سرعت رسیدگی به پرونده بیافزایند.

این وکیل دادگستری تاکید کرد: چنانچه مرجع قضایی تشخیص دهد متهم با بهانه هایی مثل بیماری و... قصد دارد دادگاه را به بازی بگیرد، می تواند حکم جلب او را صادر کند.

با وجود پیگیری های خبرنگار برنا برای گفتگو با خانواده های روح‌الامینی و کامرانی درخصوص  طولانی شدن روند پیگیری پرونده و بهانه های مرتضوی برای شرکت نکردن در دادگاه، شاکیان پرونده تمایلی برای اظهارنظر در این مورد نشان ندادند در حالی که هر دو خواهان رسیدگی جدی به این پرونده هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز