معاون اول رییس جمهور در دیدار رییس جمهور بولیوی:

مشکلات بانکی از سوی بولیوی جدی‌تر پیگری شود

۱۳۹۶/۰۹/۰۴ - ۱۰:۰۵:۳۴
کد خبر: ۶۴۱۱۳۳
مشکلات بانکی از سوی بولیوی جدی‌تر پیگری شود
معاون اول رییس جمهور با اشاره به سطح عالی روابط سیاسی ایران و بولیوی بر لزوم توسعه مناسبات اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهور در دیدار اوو مورالس رییس جمهور بولیوی که در حاشیه چهارمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز برگزار شد، با تاکید بر ضرورت حل موانع بانکی در جهت ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی دو کشور گفت: لازم است تلاش برای حل موانع و مسائل بانکی به صورت جدی تر از سوی بولیوی پیگیری شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه برگزاری مستمر کمیسیون مشترک همکاریهای ایران و بولیوی می تواند توسعه مناسبات را تسریع کند، تصریح کرد: باید دو کشور برگزاری کمیسیون همکاریها را برای حل موانع پیش روی گسترش روابط اقتصادی و راهکارهای توسعه مناسبات فیمابین به صورت جدی تر دنبال کنند.

جهانگیری همچنین از آمادگی ایران برای انتقال دانش و تجربیات به بولیوی به خصوص در حوزه فناوری و نانوتکنولوژی و اجرای پروژه های مختلف در این کشور خبر داد.

رییس جمهور بولیوی نیز در این دیدار با قدردانی از حضور‌ معاون اول‌ رییس جمهور کشورمان در چهارمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز، گفت: دو‌کشور باید راهکارهای توسعه همکاریهای فیمابین را از طریق سفرا و وزرای دو کشور‌ بررسی و پیگیری کنند.

ایوو‌ مورالس با اشاره به احداث برخی واحدهای تولیدی لبنی در‌ بولیوی توسط ایران گفت: این واحدهای تولیدی نتایج خوبی را برای بولیوی دربر داشته و ما خواهان توسعه همکاری ها در این زمینه با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی همچنین با اشاره به نیاز کشورش به دانش و فناوریهای نوین، خواستار برخورداری از تجربیات ایران در حوزه های مختلف بخصوص نانوتکنولوژی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز