در نشست خبری مطرح شد؛

واکنش اژه‌ای به سخنان احمدی نژاد: زبانش هرز شده و به دروغ گویی عادت کرده است/ این آقا یا نمی‌فهمد یا خود را به نفهمی می‌زند

۱۳۹۶/۰۹/۰۷ - ۱۳:۲۴:۱۵
کد خبر: ۶۴۲۵۱۰
واکنش اژه‌ای به سخنان احمدی نژاد: زبانش هرز شده و به دروغ گویی عادت کرده است/ این آقا یا نمی‌فهمد یا خود را به نفهمی می‌زند
سخنگوی قوه قضاییه به اظهارات احمدی نژاد و یاراتش واکنش تندی نشان داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام محسنی اژه ای سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری و در واکنش به اظهارات «محمود احمدی نژاد» گفت: من با این سوال یاد داستانی افتادم. لاتی مدتی از چشم‌ها افتاده بود و از بی‌محلی رنج می‌برد. روزی در یکی از میادین شهر آمد و داد و بی‌داد و فحاشی کرد. حکیمی و دانایی درحال گذر بودند. همراهان حکیم گفتند، بایستیم و ببینیم چه می‌گوید و حکیم گفت: اگر ما بایستیم او به خواسته خود می‌رسد و ما باید بگذریم. این حکایت همین افراد است.

او تاکید کرد: گویا زبان بعضی افراد به خلاف‌گویی و‌ دروغ‌گویی عادت کرده و به قول معروف هرز شده است. بعضی افراد خود را با خودخواهی و خودبزرگ بینی از قانون و همه کس بزرگ تر می‌دانند و هرچه به ذهنشان برسد را حق مطلق دانسته و دیگران را نادان فرض می‌کنند. این فرد که می‌گویید را چندی پیش ویدیویی از او دیدم که البته اعتباری به آن نیست که وقتی صرفش کنم. در ۴۰دقیقه ویدیویی که از او دیدم؛ حقیقتا 10 ها دروغ و گنده‌گویی و توهین به دیگران از او شنیدم. چطور این همه دروغ و گزاف ممکن است یک فرد بگوید؟

او اضافه کرد: برای نمونه ایشان می‌ گوید: در کل دنیا، دادسرا پزشکی قانونی ثبت در حوزه دولت است! آخر تو اطلاع داری؟ رفتی در دنیا تحقیق کردی؟ البته این آدم همیشه بی پایه حرف می‌زند. در ادامه می‌گوید: البته خلاف قانون اساسی این‌ها به قوه قضاییه وصل شده است. تویی که مدرک راه و ساختمان است چطور به خودت اجازه می‌دهی این‌ها را خلاف قانون اساسی بدانی و به مجلس و شورای نگهبان توهین کنی؟ البته از این تیکه ها بسیار دارد.

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: او در جایی دیگر می‌گوید: تنها قوه قضاییه بوده که ۳۸سال از آن نقد نشده است. در ادامه این ویدیو مجری می‌گوید: نقد که شده. بعد در توجیح می‌گوید: خب اون موقع خوب عمل می‌کرد. از همان اول انقلاب، بعضی ها مغرضانه و بعضی ها هم دلسوزانه نقدهای جدی به قوه قضاییه کرده‌اند.

اژه ای ادامه داد: در ادامه این ویدیو می‌گوید: برای مردم شعور قایل باشید چرا مسایل شخصی خود را عمومی می‌کنید؟ لابد قوه قضاییه در همین چند سال اخیر که افراد شما را تحت تعقیب قرار داده است، بد شده! در ادامه دیدم که می‌گوید: امور زندان ها چه ربطی به قوه قضاییه دارد؟ لابد ایشان دکترای حقوق دارد. سازمان زندان ها در ششم بهمن ماه ۶۴ طبق مصوبه مجلس و تایید شورای نگهبان زیر مجموعه قوه قضاییه درآمد.

او اضافه کرد: شاید خودش را به نفهمیدن می‌زند. بعضی وقت‌ها آدم تعجب می‌کند که این آدم این مسائل را مطرح می کند. نمی دانم بخندم یا گریه کنم. در ادامه این ویدیو می‌گوید: ۹۰درصد دادگاه‌های ما غیر علنی است که این دروغ محض است. من معتقدم که اگر دادگاه‌ها به صورت علنی پخش شود بازدارندگی بالاتری دارد. در حال حاضر بسیاری از دادگاه‌ها علنی است اما اهمیت خاصی برای عموم ندارد! در ادامه می‌گوید: در پرونده جایی که خلاف امنیت ملی است، نباید جلسه علنی باشد و این هم اشتباه است. چطور یک نفر که هشت سال رییس شورای عالی امنیت ملی است، نمی داند که خلاف نظم عمومی با خلاف امنیت ملی فرق دارد. به نظر من این آقا یا نمی‌فهمد یا خود را به نفهمی می‌زند.

 

نظر شما