بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران؛

نتایج سه انتخابات اخیر نشانه خواست ملت ایران است

۱۳۹۶/۰۹/۱۸ - ۰۸:۲۶:۴۵
کد خبر: ۶۴۶۵۳۴
نتایج سه انتخابات اخیر نشانه خواست ملت ایران است
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم‌ پزشکی تهران به مناسبت روز دانشجو بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، در این بیانیه آمده است: شصت‌وچهار سال از آن روزی می‌گذرد که در تاریخ سه آذر دانشجویان در خون، غلطیدند تا دانشگاه از تعرض اغیار و بیگانگان در امان باشد. شصت و‌ چهار سال از آن روز که شهدای دانشجو و دانشگاه با خون خود، مبارزه با استبداد و استکبار را در تاریخ جاودانه کردند، گذشته است و امروز دانشگاه به رغم تمام صدمات همچنان ایستاده و پابرجاست. در شصت و چهارمین سالگرد حمله خونین استبداد به دانشگاه، از دانشگاه تهران، از مشهد شهدای دانشجو، همچنان با حافظه ای زخم خورده و پیکره ای مالامال از درد و رنجِ تازیانه های استبداد، که همواره پنهان و آشکار پیوندی نیز با استعمار و استحمار داشته و دارد، ایستاده ایم تا بگوییم راه شهدا ادامه دارد.

 در این میان، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به عنوان قدیمی ترین و اثرگذارترین مجموعه دانشجویی کشور با عمری قریب به هفتاد و پنج سال بر خود فرض می داند در سالگرد طلیعه بیداری دانشجو در بنابر وظیفه انسانی خویش، و در راستای عمل به رسالت دانشجویی و شرعی خود در  دفاع از میراث عدالتخواهی و آزادی جویی مذهب و همچنین آرمانهای انقلاب اسلامی که رهایی ملت از بند استعمار و استحمار و استبداد را می طلبید، به نقد قدرت بنشیند و پیرامون مسائل جاری کشور به نکاتی چند اشاره کند. برای ما پر واضح است که همچون سالیان گذشته طرح انتقادات بدون مصلحت سنجی های رایج که همواره حقیقت را ذبح شرعی کرده است سبب خواهد شد که به عناوین مختلف مورد عتاب قرار گیریم و انواع محدودیت ها را متحمل شویم. خوانده‌ایم کلام مولا علی را در عهدنامه مالک اشتر بارها درباره لزوم نظارت مردم بر کارگزاران حکومت، دیده‌ایم سیره خمینی کبیر را که نقد و حتی تخطئه را کریمانه موهبتی الهی می دانست و راه توسعه و پیشرفت کشور را در گرو نقد آزادانه مسولان می دانیم آنچنان که پیامر عظیم الشان اسلام نیز می فرماید:

دو گروه از امت من هستند که اگر اصلاح یابند، امت من اصلاح می یابد و اگر فاسد شوند، امت من فاسد می شود: علما و حکّام.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به روند 8 سال گذشته آمده است: هیچ حکومتی بدون تکیه به آراء ملت، تداوم و استمرار نخواهد داشت. نظام جمهوری اسلامی ایران نیز برخاسته از انقلابی است که شعارش استقلال و آزادی بود، و همانطور که پیر جماران فرمود «میزان رای ملت است». این جمله در آرمان‌های انقلاب 57 نیز تبلور یافت آنچنان که نظام جمهوری اسلامی نیز از بدو تاسیس همواره متکی به پشتیبانی آحاد ملت بوده است. تداوم اقتدار و پیشرفت نظام در گرو اتحاد و عبور از فضای دو قطبی است که لازمه آن پیش از هرچیز ترمیم زخم‌های بی‌اعتمادی بوده که 8 سال (احمدی نژاد) است بر پیکره جامعه نقش بسته است. از این رهگذر می‌توان میان گروه‌های سیاسی، مردم و حاکمیت یکپارچگی ایجاد کرد. نتایج سه انتخابات خرداد92  و اسفند 94 و اردیبهشت 96 نیز نشان از خواست جمعی ملت ایران دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز