سفیر آمریکا در سازمان ملل:

کره شمالی در صورت تهدید به طور کامل نابود خواهد شد

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۰۹:۲۱:۱۹
کد خبر: ۶۴۷۷۴۴
کره شمالی در صورت تهدید به طور کامل نابود خواهد شد
ترامپ نخستین رئیس‌جمهور آمریکا بود که این جرات را داشت تا اقدامی انجام دهد که بسیاری از آمریکایی‌ها و مردم دیگر در سراسر جهان از آن حمایت می‌کنند!هیچ رئیس‌جمهوری نه کلینتون نه بوش و نه اوباما این جرات را نداشتند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: پکن و دیگر اعضای جامعه بین‌الملل تا آخر تحریم‌های اعمال شده علیه پیونگ یانگ به خاطر توسعه برنامه تسلیحات اتمی‌اش را دنبال می‌کنند.

وی افزود: اما صریحا بگویم که چین می‌تواند اقدامات بیشتری انجام دهد. ما تا جایی که می‌توانیم آنها را تحت فشار می‌گذاریم. آخرین باری که آنها به طور کامل صادرات نفت به کره شمالی را متوقف کردند، پیونگ یانگ در پای میز مذاکرات حاضر شد. به همین خاطر ما به چین گفته‌ایم که آنها باید اقدامات بیشتری انجام دهند. اگر آنها اقدامات بیشتری انجام ندهند ما امور را تحت اختیار و کنترل خود خواهیم گرفت و بررسی اعمال تحریم‌های ثانوی را آغاز خواهیم کرد.

نیکی هیلی تصریح کرد: دونالد ترامپ و شی جینپینگ، روسای جمهور آمریکا و چین روابط بسیار خوبی دارند اما واشنگتن حقیقتا پکن را تحت فشار گذاشته و به آنها تاکید کرده که باید اقدامات بیشتری انجام دهند. زمان آن رسیده که چین به ما پاسخی دهد.

نیکی هیلی در پاسخ به این سوال که چرا گاهی اوقات به عنوان یک دیپلمات حرف‌های غیردیپلماتیک می‌زند همانطور که وعده داده بود کره شمالی در جنگ به طور کامل نابود خواهد شد، گفت: این یک واقعیت است! منظور من این است که واقعیت این است که اگر کره شمالی حتی تلاش کند که آمریکا یا هر یک از متحدان ما را تهدید کند و یا هدف گیرد به طور کامل نابود خواهد شد. شما می‌دانید که دیپلماسی بسیار حائز اهمیت و محترم است اما باید صادق بود.

این اظهارات نیکی هیلی پس از آن مطرح شد که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: کره شمالی می‌خواهد برای حفظ امنیت خود مستقیما با آمریکا مذاکره کند.

در همین حال نیروی دفاع شخصی دریایی ژاپن اعلام کرده که آمریکا، کره‌ جنوبی و ژاپن روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مانور رهگیری موشکی‌ای را در سواحل ژاپن انجام می‌دهند.

در همین حال نیکی هیلی درخصوص اقدام دولت ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل مدعی شد: این اقدام مسائل را به جلو پیش خواهد برد. ترامپ نخستین رئیس‌جمهور آمریکا بود که این جرات را داشت تا اقدامی انجام دهد که بسیاری از آمریکایی‌ها و مردم دیگر در سراسر جهان از آن حمایت می‌کنند! به مدت 22 سال شما روسای جمهوری داشتید که مردم آمریکا از آنها می‌خواستند سفارت واشنگتن در تل‌آویو را به قدس منتقل کنند اما هیچ رئیس‌جمهوری نه کلینتون نه بوش و نه اوباما این جرات را نداشتند که این اقدام را انجام دهند و به خواسته مردم گوش دهند.

هیلی افزود: امروز ما نهایتا می‌دانیم که قدس پایتخت اسرائیل است. این چیزی بیشتر از به رسمیت شناختن واقعیت نیست. این کار درستی است که باید انجام می‌شد.

وی در ادامه گفت: من کاملا باور دارم که این اقدام مسائل را در روند صلح به جلو خواهد برد. این تصمیم راه را برای مذاکرات هموار خواهد کرد و این روند را تسهیل می‌کند. در حال حاضر آنها گردهم می‌آیند تا درخصوص اینکه مرزهایشان به چه صورت باشد تصمیم گیری کنند. آنها باید درخصوص مرزبندی‌ها تصمیم گیری کنند و در نتیجه باید درباره وضعیت قدس با یکدیگر مذاکره کنند.

سفیر آمریکا در سازمان ملل در دفاع از تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و رد کردن انتقادات دیگر رهبران جهان که این تصمیم را محکوم کرده‌اند، گفت: آمریکا این اختیار را دارد تا خودش مکان دفاتر دیپلماتیک خود را مشخص کند. ما این حق را داریم که هر کاری را که می‌خواهیم در رابطه با مکان سفارت‌هایمان انجام دهیم.

وی افزود: ما نیاز نداریم که دیگر کشورها بگویند چه چیزی درست است و چه چیزی غلط!

 

نظر شما
پرونده ویژه