باقری در همایش ملی قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا:

اقدام رئیس جمهور آمریکا سرآغاز یک «انتفاضه بزرگ» است/ جمهوری اسلامی آنقدر بزرگوار است که کشورهای خطاکار منطقه را ببخشد

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۰۹:۵۳:۱۲
کد خبر: ۶۴۷۷۶۲
اقدام رئیس جمهور آمریکا سرآغاز یک «انتفاضه بزرگ» است/ جمهوری اسلامی آنقدر بزرگوار است که کشورهای خطاکار منطقه را ببخشد
رییس ستاد کل نیروهای مسلح اقدام رئیس جمهور آمریکا در خصوص قدس شریف را سرآغاز یک «انتفاضه بزرگ» دانست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز در همایش ملی قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا، گفت: بعد از جنگ جهانی دوم، سه جبهه ژئواستراتژیک مطرح بود که اینها منطقه اول اروپای شرقی، دوم جنوب شرق آسیا و منطقه سوم جنوب غرب آسیا است.

وی افزود: به مرور زمان منطقه جنوب غرب آسیا اهمیت خود را حفظ کرد و از اهمیت مناطق دیگر کاسته شد؛ وقوع انقلاب اسلامی، تحمیل جنگ 8 ساله به پیشتازی صدام معدوم، فروپاشی شوروی و حوادث بعد از 11 سپتامبر، غرب آسیا را به «هارت لند» جهانی تبدیل کرد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه این منطقه دربرگیرنده 70 درصد ذخایر فسیلی است که مهم‌ترین عامل گرداننده صنعت، هنوز انرژی فسیلی است، اظهار داشت: این منطقه محل پیدایش کشاورزی، شهرنشینی و اولین دولت‌ها است؛ همچنین وجود مناطق ژئواستراتژیک مثل تنگه باب‌المندب، تنگه هرمز، تنگه داردانل و جزایر سه‌گانه، حائز اهمیت است. براساس این عوامل، اهمیت توجه قدرت‌های جهانی به این منطقه روز به روز افزایش پیدا می‌کند و قدرت‌ها در این منطقه برای نفوذشان دست به کار می‌شوند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: علت جنگ جهانی اول طمع قدرت‌های غربی به سرزمین‌های عثمانی بود و پیدایش نفت و تأثیر آن بر چرخ صنعت، این جایگاه را افزایش داد و قدرت‌های پیروز جنگ جهانی اول قیمومت برخی سرزمین‌ها را دست گرفتند و انگلستان که کفتار پیر استعمار است، با کوچ دادن یهودیان به فلسطین تلاش کرد که تمرکزی از یهود را ایجاد کند و این توطئه‌ای بود که اسم آن را هولوکاست گذاشتند، این روند را تسریع کرد و یهودیان امروز از نظر کمی بر جمعیت بومی فلسطین غلبه پیدا کرده‌اند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه این، جای پایی برای توطئه‌افکنی در منطقه غرب آسیا شد و شعار این دولت این بود که "حدودک یا اسرائیل من الفرات الی النیل" و می‌خواستند از فرات در عراق تا نیل در مصر را در دست بگیرند و از نظر فیزیکی برخی کشورهای منطقه را تصرف کنند، گفت: این حکومت غاصب در طول عمر کوتاهش از 1948 تا امروز مسیرش ظلم و تجاوز و کودک‌کشی بوده است،  اعلام پایتختی قدس سرآغاز یک انتفاضه بزرگ است و حتی توسط همپیمانان آمریکا قابل هضم نیست و این تصمیم غلط سرآغاز اتفاقات مبارکی خواهد بود.

وی با بیان اینکه تا زمانی که منابع ارزشمند منطقه تاثیر خود را دارد،  آمریکا اردوی خود را در منطقه ما حفظ می‌کند، گفت: قطعا اگر انقلاب اسلامی اتفاق نمی‌افتاد اسراییل بخش مهمی از سرزمین آرمانی‌اش را تحقق می بخشید.  

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در سا‌ل‌های 2001 تا 2005 جنگ‌های افغانستان و عراق را داشتیم و آمریکایی ها 2 هزار میلیارد دلار خرج کردند که دستاورد آن یا هیچ بوده یا اندک، گفت: از 2006 نیز جنگ‌های 22 روزه و 33 روزه اتفاق افتاد که در همه آنها اسرائیل شکست خورد. این شکست‌ها نه در برابر قدرت‌های منطقه که در برابر گروه های چریکی منطقه بود.

وی افزود: دشمنان برای این لقمه چرب و نرم غرب آسیا از آسیب موجود در جهان اسلام به نام قشری گری استفاده کردند و دوگانه شیعه و سنی را درست کردند و با ایجاد تکفیری‌ها، منطقه در این آتش سوخت که بحمدالله روزهای پایانی آن را به سر می بریم. در سوریه تلاش‌شان سرنگونی بشار اسد به جرم حمایت از جبهه مقاومت بود که داعش را برای کار به وجود آوردند اما امروز سرزمین سوریه عمدتا پاکسازی شده است.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: منطقه کوچکی تحت حمایت اسرائیل در اختیار داعش قرار دارد که آنهم به موقع مورد حمله قرار خواهد گرفت و آزاد می شود و امروز همه جهان حتی آمریکا ادامه حکومت بشار اسد را پذیرفته‌اند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به جلسه آخر شورای همکاری خلیج فارس، گفت: در این جلسه در کویت، سه کشور نیامدند و این اختلاف حاصل مسیری است که تلاش کردند در این سال‌ها انجام دهند.

وی افزود: به لطف الهی جبهه اسرائیل و صهیونیست‌ها ذلیل شدند و اقدامات‌شان انفعالی است و نتیجه عکس می دهد و تصمیمات نامناسبی می‌گیرند که آسیب آن را خواهند دید. البته دشمن ما دست بسته و عاجز نمی‌ماند و درصدد است در جایی از منطقه کاری را شروع کند که باید هشیار بود.

سرلشکر باقری گفت: این منطقه نیاز به قدرت‌های بزرگ ندارد. جمهوری اسلامی آنقدر بزرگوار است که کشورهای خطاکار منطقه را ببخشد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی ریشه مشکلات منطقه است و مسلمانان منطقه این غده سرطانی را تحمل نمی کنند، افزود: راه حل مشکلات منطقه احترام به نظرات کشورها و مردم سرزمین‌هاست و مردم باید درباره نحوه حکومت و حاکمان‌شان، تصمیم بگیرند و مرزهای موجود در منطقه باید محترم شمرده شود. اگر حرفی با حکومت‌شان دارند و یا همسایه‌ها با هم اختلاف دارند باید با گفت‌وگو مشکل خود را حل کنند و به جنگ و درگیری کشیده نشود.  

رئیس ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: ما در جنگ جهانی اول و دوم اعلام بی طرفی کردیم اما در هر دو جنگ دچار اشغال شدیم و در جنگ جهانی اول، ایران قحطی آمد و پنجاه درصد جمعیت ما را نابود کرد.  علت اشغال کشور ما حکومت فاسد و ناتوانی نظامی و اعتماد به بیگانه بود. موقعیت کشور ما ایجاب می کند وضعیت دیگری داشته باشیم. ما در مهم ترین نقطه جهان قرار گرفتیم و هر حادثه ای بر ما تاثیرگذار است و باید توان دفاع از خود را داشته باشیم. تنها راه بقای ما قدرت و عزت ایران است.

سرلشکر باقری گفت: مهم ترین عامل قدرت اتکا به قدرت الهی و در پرتو آن حکومت الهی و ولایت فقیه است. قدرت دفاعی ما باید در حدی باشد که از خودمان دفاع کنیم. اگر مردم از حکومت جدا شوند جمهوری اسلامی معنا ندارد. در بعد دفاع باید خوداتکا باشیم و هوشیاری و غافلگیر نشدن مسئله مهمی است که در تدوین راهبردها به آن توجه داریم.

 

 

نظر شما
پرونده ویژه