وزیر دفاع:

دولت آمریکا مسئولیت تصمیم ضد امنیتی خود را بپذیرد

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۰:۴۲:۰۱
کد خبر: ۶۴۷۸۲۰
دولت آمریکا مسئولیت تصمیم ضد امنیتی خود را بپذیرد
‌وزیر دفاع در جمع مدیران ارشد وزارت دفاع گفت: مسئولیت هرگونه افزایش تنش و خون ریزی بیشتر در منطقه را متوجه آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و ‌گفت: دولت آمریکا بایستی مسئولیت این تصمیم ضد امنیتی خود را بپذیرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ «امیرحاتمی» در جمع مدیران ارشد وزارت دفاع اقدام خصمانه ‌سردمداران کاخ سفید در به رسمیت شناختن  قدس شریف‌‌ به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی را فتنه‌ای عمیق برای تضییع حقوق مردم مسلمان فلسطین دانست و اظهار داشت: ‌ این اقدام نابودی رژیم صهیونیستی را جلو خواهد انداخت و اتحاد و وحدت مسلمانان را دو چندان خواهد کرد.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی پس از شکست در سوریه و عراق،‌‌ به دنبال توطئه‌افکنی و ماجراجویی جدید علیه سایر ملل منطقه هستند، افزود:  رژیم اشغالگر قدس می داند با اینگونه اقدام های نامشروع دولت آمریکا در وضعیت قدس هیچ تغییری ایجاد نمی شود و ملت فلسطین و آزادی خواهان جهان بیش از هر زمان دیگر یکپارچه و متحد برای آزادی قدس و سرزمین فلسطین مصمم تر خواهند شد.

وزیر دفاع با محکومیت ‌این عمل تحریک‌آمیز و نابخردانه دولت آمریکا تاکید کرد: اشغالگران هرگز روی آرامش به خود نخواهند دید و راهی جز ترک این سرزمین ندارند‌ و مسلمانان جهان هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهند‌ بخشی از پیکره جهان اسلام از آن جدا شود.

‌حاتمی مسئولیت هرگونه افزایش تنش و خون ریزی بیشتر در منطقه را متوجه آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و ‌گفت: دولت آمریکا بایستی مسئولیت این تصمیم ضد امنیتی خود را بپذیرد.

وی در ادامه افزود:سیاست ‌جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از ملت مظلوم فلسطین ثبات و امنیت منطقه و محکومیت اقدامات تفرقه‌انگیز و یک جانبه آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده و نسبت به این اقدام آمریکا هشدار می‌دهیم.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اضمحلال شجره خبیثه داعش اظهار داشت: توطئه بسیار سنگینی از سوی دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی برای منطقه تدارک و برنامه‌ریزی شده بود و می‌خواستند یک اختلاف دائمی را در بین شیعه و سنی و ملت‌های منطقه نهادینه کنند تا امنیت رژیم صهیونیستی تضمین شود.

حاتمی با بیان اینکه نقشه دشمنان برای منطقه بسیار دقیق طراحی شده بود، تصریح کرد: اگر داعش از منطقه ریشه‌کن نمی‌شد عمر رژیم صهیونیستی برای مدت طولانی در سایه امنیت و آرامش قرار می‌گرفت و ملت‌های منطقه به جای مبارزه با اسرائیل و گروه‌های تروریستی، مشغول جنگ با یکدیگر بودند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و تمام کسانی که در این مسیر به درجه جانبازی نائل آمدند، تاکید کرد: امروز باید به خود ببالیم که در مبارزه با گروه ‌‌ترویستی داعش و پشتیبانان آن نقش داشتیم و به طور حتم این مسیر را ادامه خواهیم داد.

وزیر دفاع با بیان اینکه گروه‌‌های ترویستی از یک ایده و تفکر خاصی تغذیه می‌شوند که هنوز پابرجاست، اضافه کرد: باید هوشمندانه اقدامات گرو‌ه‌های تروریستی را رصد کنیم تا ان‌شاالله ریشه این شجره خبیثه به طور کامل خشکانده شود.

حاتمی ‌با اشاره به اینکه داعش ‌اولین و آخرین حربه دشمنان در منطقه نخواهد بود، افزود: توطئه دشمنان همچنان ادامه دارد و یقین داریم دستگاه توطئه استکبار جهانی با سرکردگی آمریکا همچنان‌ در ابعاد مختلف فعال بوده ‌و یکی از اهداف آنها به طور حتم وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سیر تکاملی صنعت دفاعی به خوبی پیش رفته است، گفت: تمام اقدامات امروز وزارت دفاع در مسیر تکامل صنعت دفاعی‌ است و وقتی به 40  سال گذشته نگاه می‌کنیم باید سجده شکر به جای بیاوریم و عزم و ا‌راده جدی برای ادامه این مسیر داشته باشیم.

 

 

نظر شما
پرونده ویژه