جانشین فرمانده کل سپاه:

امنیت آل سعود با قرض گرفتن چند تیپ از دیگر کشورها تامین می‌شود/ رژیم صهیونیستی بخش لاینفکی از هویت آمریکایی و استکباری است

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۰:۵۸:۱۸
کد خبر: ۶۴۷۸۳۹
امنیت آل سعود با قرض گرفتن چند تیپ از دیگر کشورها تامین می‌شود/ رژیم صهیونیستی بخش لاینفکی از هویت آمریکایی و استکباری است
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: از نظر برخورد و مواجهه، راهبردها بسیاری از اتفاقات از چشم انداز بقای رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده و این رژیم بخش لاینفکی از هویت آمریکایی و استکباری است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سردار سرتیپ پاسدار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل  صبح امروز در همایش قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا، اظهار داشت: ظرف 4 دهه اخیر همه جنگ‌های بزرگ که از نظر مقیاس سیاسی و میدان تاثیر، جهانی هستند در این منطقه اتفاق افتادند و آرایش سیاسی این جنگها نیز ثابت بوده است.

وی افزود: از نظر برخورد و مواجهه، راهبردها بسیاری از اتفاقات از چشم انداز بقای رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده و این رژیم بخش لاینفکی از هویت آمریکایی و استکباری است.

سردار سلامی با بیان اینکه وقتی روند تغییرات را می‌بینیم یک معادله امنیتی وجود دارد که قدرت‌های مقابل آن باید کوچک شوند و راهبرد دشمن تجزیه کشورهای اسلامی و تشکیل دولتهای ضعیف است،گفت: هرگاه سیاست خارجی با دولت‌های ضعیف گره بخورد منطقه ناپایدار تشکیل می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به سرنوشت رژیم صهیونیستی با نگاه به تحولات منطقه، افزود: امروز جمهوری اسلامی از مرز بازدارندگی در برابر اسرائیل عبور کرده و آن را از سطح یک تهدید خارج کرده و دیگر اندازه یک تهدید نیست، این تهدید با حزب الله موازنه می‌شود و حزب الله در این موازنه دست برتر دارد و از رژیم صهیونیستی قوی‌تر است.

وی افزود: هرجنگ جدیدی در منطقه بین اسرائیل و یک هویت دیگر مثل حزب الله، بقای آن را تهدید می‌کند که این موضوع نشان دهنده افول جدی آمریکا در بقای رژیم صهیونیستی است.

سردار سلامی با بیان اینکه در یک موازنه راهبردی بین ایران و امریکا، دست برتر و سیطره امنیتی با ما است، گفت: در سوریه یک مواجهه نیرومند بین آمریکا و متحدان منطقه‌ای وی و یک طرف بین ایران، سوریه و ساختارهای غیررسمی جهان اسلام 6 سال بطول انجامید که آمریکایی‌ها نتوانستند مداخله مستقیم کنند و قادر به تحمل جنگ‌های مستقیم نیستند.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها همه ظرفیت‌ها را به کار گرفتند و مرزها را گشودند اما سرانجام این مواجهه به شکل آشکاری به نفع جبهه مقاومت پیش رفت و به پیروزی‌های درخشانی منتهی شد و این نظام موازنه قدرت در حال تغییر است.

وی افزود:  آمریکایی‌ها معادل نیمی از تمام قدرت نظامی جهان را در اختیار دارند اما در فضای دینامیک قدرت نمی‌توانند منفعت سیاسی تولید کنند و این قدرت  پیروزی آفرین نیست. آنها دچار نرخ تنزیل قدرت سیاسی شدند و این تناقض عامل اصلی تغییر موازنه قدرت است. هر آنچه آنها می‌اندیشند در عمل نتایج معکوسی دارد و گویا ذخایر تعقل راهبردی نزد سیاستمداران آمریکا خاتمه یافته است.

سردار سلامی تصریح کرد: نتیجه مداخله آمریکا در غرب آسیا این شد که یک اتصال آرمانی و اعتقادی به وجود آمد که غیرقابل تجزیه و شکست ناپذیر است و در این کریدور نیروهای بسیج مردمی که ضامن استقلال عراق هستند را در موضوع همه پرسی مشاهده کردیم. وقتی نیرویی به این درجه از اهمیت برسد که تحول ایجاد کند و نقشه سیاسی یک میدان را تغییر دهد یعنی قدرت شکست ناپذیر است.

سردار سلامی با بیان اینکه از پاکستان، افغانستان، هندوستان، ایران، لبنان و عراق نیروهای سازمان یافته و قوی در حال جنگ با دشمن هستند و یک هویت شکل گرفته است، گفت: این ناشی از همان تناقض در عمل راهبردی آمریکا که طرف مقابل را قدرتمندتر می‌کند. هرگاه مومنان کم و قوی هستند پیروزند و ما در فضای نابرابری قدرت مادی توانستیم این موازنه را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه اسقاط نظام سوریه یک هدف آشکار جهانی بود و وقتی قدرتی از هدف خود ناکام می ماند یعنی شکست خورده است، تصریح کرد: جنگ میدان آزمون قدرت است جنگ نشان دهنده هویت یک قدرت است و اینجا هم دشمنان ما شکست خوردند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: در سطح سیاسی ائتلاف مقاومت درگیر یک نبرد نیابتی است  عربستان به نیابت از آمریکا و انصارالله به نیابت از جبهه مقاومت در حال جنگ هستند و انصارالله فضا و میدان تأثیر خود را پیش می‌برد و این جدال همچنان ادامه دارد. آنچه به نظر می‌رسد دشمن هرچه تدبیر و ظرفیت دارد رو می‌کند و اتفاقا همه آنها با شکست مواجه می‌شوند چرا که دشمنان در یک فضای انفعال تبدیل می‌کنند و نیات سلطه طلبانه سعودی آشکار شده است. آتش زدن تصویر سلاطین سعودی در فلسطین پدیده جدیدی بود.

سردار سلامی با بیان اینکه در این میدان رهبر معظم انقلاب توانسته است دشمنان بزرگ با تجربه و صاحب قدرت را خلع سلاح کند، گفت: سطح تماس ما با دشمن گسترش پیدا کرده و هنر اساسی این بود که تمرکز قوای دشمن به تفرقه تبدیل شد و تجزیه دشمن یک هنر راهبردی بود.

وی خاطرنشان کرد: شکست‌های آمریکا مربوط به اتخاذ سیاست‌های غلط است که مجددا همه جهان اسلام را متحد و امریکا را منزوی کرد و حتی متحدان آمریکا نیز با اعلام پایتختی قدس شریف مخالفت کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه راه اصلی برای رسیدن به امنیت از بین بردن تنش پایدار یا ضعیف کردن آن است، ادامه داد: آل سعود با قرض گرفتن چند تیپ از کشورها، امنیت داخلی خود را تأمین می‌کند و در حد و اندازه تبدیل شدن به قدرت نیست. با تلاش گسترده و مشروعیت زدایی از تکفیری‌ها بخش مهمی از تنش‌ها و ناامنی‌ها از بین خواهد رفت و از بین رفتن رژیم صهیونیستی می‌تواند ضامن بزرگی برای امنیت منطقه باشد.

نظر شما
پرونده ویژه