با طرح ادعاهای بی‌اساس علیه کشورمان؛

ایران به طور ساده به حق حاکمیت همسایگانش احترام نمی‌گذارد

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۱:۰۸:۴۱
کد خبر: ۶۴۷۸۵۰
ایران به طور ساده به حق حاکمیت همسایگانش احترام نمی‌گذارد
سفیر آمریکا در عراق گفت: ایران به طور ساده به حق حاکمیت همسایگانش احترام نمی‌گذارد. ایرانی‌ها تا حدودی به دولت عراق برای مقابله با داعش کمک کردند اما صراحتا باید بگویم که ایرانی‌ها پول خود را برای کمک‌های بشر دوستانه صرف نکردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،‌ «داگلاس سیلیمن» سفیر آمریکا در عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس به تکرار ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نمای واشنگتن علیه کشورمان پرداخت.

وی مدعی شد: ایران به طور ساده به حق حاکمیت همسایگانش احترام نمی‌گذارد. ایرانی‌ها تا حدودی به دولت عراق برای مقابله با داعش کمک کردند اما صراحتا باید بگویم که ایرانی‌ها پول خود را برای کمک‌های بشر دوستانه صرف نکردند.

سفیر آمریکا در ادامه ادعاهای واهی خود گفت:‌ من ندیدم که آنها به برنامه‌های سازمان ملل برای برقراری ثبات کمک کرده باشند.

سیلیمن همچنین گفت: عراق در حال بیرون آمدن از یک دوره بسیار سخت است که در آن با تخریب اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی فراوان روبروست و ما فکر می‌کنیم که برای عراق بسیار اهمیت دارد که روابطی مثبت و خوب با تمام همسایگانش که ایران نیز شامل آنهاست، داشته باشد.

این دیپلمات آمریکایی در بخش دیگری از این گفت‌وگو گفت که آمریکا با توجه به تلاش‌های اخیر عراق برای روابط بهتر با عربستان سعودی و اردن ترغیب شده و آماده است تا برای کمک به هر دو طرف به منظور یافتن راه مذاکره نقش داشته باشد.

 

 

 

نظر شما
پرونده ویژه