استاد اقتصاد دانشگاه علامه:

اقتصاد در دولت روحانی روبه بهبود است/ یارانه‌ها به این شکل فاجعه است

۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۰۶:۱۰:۳۲
کد خبر: ۶۴۸۰۳۶
اقتصاد در دولت روحانی روبه بهبود است/ یارانه‌ها به این شکل فاجعه است
«مهدی تقوی»، اقتصاددان و استاد دانشگاه علامه، روند اقتصادی دولت روحانی را در بحث بودجه مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «مهدی تقوی»، استاد اقتصاد دانشگاه علامه، درباره وضعیت اقتصادی دولت روحانی گفت: شاخص های اقتصادی در دوره روحانی افزایش داشته است. در حال حاضر، نرخ تورم تک رقمی شده و رشد هم داشته است. تورم در سال آینده 5 درصد پیش بینی شده و افزایش حقوق کارمندان 10 درصد است، این موضوع باعث افزایش خرید و بهبود وضعیت اقتصاد خواهد شد.

تقوی افزود: در بحث برجام با عملکرد مثبت دولت روحانی شاهد بالارفتن تولید نفت بودیم. فروش نفت از یک میلیون به 2 و نیم میلیون رسیده و با بالارفتن قیمت آن، درآمد نفتی دولت افزایش پیدا خواهد کرد. اگر این درآمد را در بخش عمرانی سرمایه گذاری کنیم، شاهد رشد بیشتر اقتصاد خواهیم بود.

این استاد دانشگاه با شاره به اینکه طرح یارانه ها به این شکل فاجعه است، درباره کاهش آن در بودجه سال 97 گفت: اقدام دولت در کاهش یارانه ها به این شکل موجود مثبت است و باید یارانه ها به تولیدکننده ها تعلق بگیرد تا آنها بتوانند کالاها را به قیمت کمتری به مردم عرضه کنند.

گفتنی است، بر اساس مندرجات لایجه بودجه کل کشور در سال 97 اعتبارات پرداخت یارانه نقدی به خانوارها از ۴۲ هزار میلیارد تومان به ۲۳ هزار میلیارد تومان کاهش خواهد یافت.

نظر شما