رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور:

روابط ایران و آلمان روز به روز در حال گسترش است

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۲۰:۵۴:۱۷
کد خبر: ۶۴۸۱۶۸
روابط ایران و آلمان روز به روز در حال گسترش است
رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور گفت: تحولات منطقه ای و جهانی ضرورت افزایش ارتباطات و همکاری های دو کشور را افزایش می دهد؛ البته روابط ایران و آلمان روزبروز در حال گسترش است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، میکاییل کلور برشتولد در دیدار با رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور، گفت: روابط دو کشور در حال گسترش است و ما می توانیم خیلی راحت و ثمربخش درباره موضوعات مشترک مذاکره کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال گسترش روابط ایران و آلمان هستیم اظهار کرد: آلمان برای به ثمر رسیدن و اجرای برجام تلاش زیادی کرد و علاقمند است که ایران از دستاوردهای برجام بهره مند شود.

سفیر آلمان گفت: دو کشور در زمینه های امنیت سایبری، امنیت مرزها، مقابله با مهاجرت غیرقانونی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر همکاری داشته باشند.

«سید رمضان شجاعی کیاسری» رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور نیز با اشاره به اینکه دنبال گسترش روابط و همکاری های ایران و آلمان هستیم گفت: امیدوارم جلسات و نشست های مقامات دو کشور ایران و آلمان به تهیه توافق نامه نهایی همکاری دو کشور منجر شود.

سید رمضان شجاعی کیاسری اظهار داشت: تحولات منطقه ای و جهانی ضرورت افزایش ارتباطات و همکاری های دو کشور را افزایش می دهد؛ البته روابط ایران و آلمان روزبروز در حال گسترش است.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به آلمان و دیدار با مقامات این کشور افزود: در این دیدار جلسات بسیار خوب و اثربخشی مطرح و موضوعاتی از قبیل مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر، جرایم سازمان یافته سایبری، بازگشت پناهندگان و مقابله با بلایای طبیعی بررسی شد.

شجاعی کیاسری افزود: یکی از موضوعات مورد توافق طرفین، تشکیل کارگروه مقدماتی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تروریسم، مهاجرین و مقابله با بلایای طبیعی است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور ادامه داد: امیدواریم با نشست های مقامات دو کشور، توافق نامه همکاری دو کشور نهایی شده و به امضای وزرای ایران و آلمان برسد.

شجاعی با تشکر از مواضع آلمان درباره برجام خاطرنشان کرد: تاکید مقامات آلمانی بر اجرای دقیق برجام بیانگر این است که این کشور به تعهدات بین المللی خود پایبند است.

وی تصریح کرد: توسعه روابط با آلمان برای ما اهمیت خاصی دارد و امیدواریم همکاری های دو کشور در حوزه اقتصادی و گردشگری ادامه یابد. ما همچنین خواهان افزایش کمک های اروپا و آلمان به ایران در زمینه پناهندگان هستیم. ایران چهل سال است که میزبان بیش از سه میلیون مهاجر افغانستانی است و هزینه این مهاجران را خودش می پردازد. ما برای کنترل مهاجرت ابن مهاجران به اروپا به کمک نیازمندیم.

 

نظر شما