معاون اول رییس جمهور:

هزاران میلیارد سرمایه گذاری در یک بنگاه اقتصادی، تنها ده درصد سود می‌دهد/ در مدیریت برخی بنگاه‌های اقتصادی دچار مشکل هستیم

۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۰۸:۳۴:۰۴
کد خبر: ۶۴۸۲۳۲
هزاران میلیارد سرمایه گذاری در یک بنگاه اقتصادی، تنها ده درصد سود می‌دهد/ در مدیریت برخی بنگاه‌های اقتصادی دچار مشکل هستیم
معاون اول رییس جمهور گفت: ما بنگاه اقتصادی داریم که هزاران میلیارد در آن سرمایه گذاری شده اما ده درصد بیشتر سود نمی دهد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهور شامگاه دوشنبه در‌ جلسه شورای اداری استان خوزستان، با اشاره به تصمیم رییس جمهور آمریکا در انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس اظهار داشت: این اقدام کاری احمقانه و بازی با احساسات، افکار و دین مسلمانان جهان بود و عواطف جامعه جهانی را علیه آنها تحریک کرده است.

وی گفت: بیت المقدس قبله نخست مسلمانان و‌ شهر مورد توجه دنیای اسلام است و اقدام نمایشی رییس جمهور آمریکا که میداند تصمیمش انجام نشدنی است، نتیجه ای جز حرکت جهان اسلام، کشورهای دنیا و نهادهای بین المللی نداشته است و قطعا این توطئه به فضل الهی منجر به شکست خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه و اهمیت کشور در منطقه و‌جهان گفت: مسوولان جمهوری اسلامی باید متناسب با جایگاه ایران تلاش و‌ فعالیت کنند و با انسجام و وحدت و یکپارچگی از موقعیت بی نظیر جمهوری اسلامی ایران حراست کنند.

جهانگیری با بیان اینکه باید در بعد اقتصادی تصمیمات جدی برای تامین منابع لازم برای توسعه اتخاذ کنیم اظهار کرد: ما می‌دانیم که مردم از گرانی اذیت می شوند و رفاه آنها بخاطر کاهش قدرت خرید تنزل یافته و بیکاری جوانان بویژه جوانان تحصیلکرده را در سراسر کشور آزار می دهد، باید برای حل این مسائل راهکار پیدا کنیم. خوشبختانه توان لازم در‌کشور برای عبور از مشکلات وجود دارد.

وی با اشاره به منابع طبیعی و زیربناها، نیروی تحصیلکرده و جوان در کشور گفت: ایران امروز از دانش فنی و مهندسی برخوردار است که می تواند در خارج از کشور نیروگاه، کارخانه و سد بسازد و‌ بزرگترین اسکله های نفتی را برپا کند. ما میتوانیم با تکیه بر این منابع از مشکلات عبور کنیم.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: ما به لحاظ مدیریتی در برخی بنگاهها دچار مشکل هستیم. ما بنگاه اقتصادی داریم که هزاران میلیارد در آن سرمایه گذاری شده اما ده درصد بیشتر سود نمی دهد. نباید این وضع ادامه یابد چرا که این بنگاهها سرمایه ملت هستند.

وی افزود: مدیریت کشور باید خلاق، توانمند، شجاع و‌ با انگیزه باشد و پای کار از توان، آبرو و جسم‌خود مایه بگذارد در اینصورت است که کشور‌ موفق می شود. اینکه مدیری بی انگیزه و آویزان کشور شده است انسان را غصه دار میکند.

جهانگیری سپس به بودجه سال ۱۳۹۷ و افزایش بودجه جاری و‌عمرانی استانها برای اداره امور اشاره کرد و‌گفت: نظام‌ بودجه ریزی عملیاتی شده تا اندازه گیری دقیقی از عملکرد دستگاه ها بدست آید. بر این اساس روی مشکلات اصلی کشور تمرکز ویژه ای داده شده که یکی از آنها بحث اشتغال است.

معاون اول رییس جمهور افزود: موضوع فعال کردن واحدهای کوچک و متوسط و بزرگ صنعتی و کشاورزی در سال ۹۷ نیز جزو اولویت هاست. منابع لازم تدارک شده و سیستم بانکی برای ورود به این موضوع تجهیز شده است.

وی به اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی در روستاها بویژه روستاهای مرزی اشاره کرد و با بیان اینکه سهم خوزستان از این محل ۴۵۰ میلیارد با نرخ ۶ درصد و برای روستاهای مرزی و طرح های دانش بنیان با نرخ ۴ درصد است گفت: این رقم بسیار قابل توجه است و ‌باید مدیران استان با دقت و‌ نظارت تلاش کنند این تسهیلات در اختیار افراد واجد شرایط قرار گیرد تا در استان کار و‌ تولید رونق یابد.

معاون اول رییس جمهور با ابراز خرسندی از احیای ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان گفت: خیلی خوشحال شدم که زمین های اطرف شلمچه که بخاطر جنگ تحمیلی پر از مین و غیرقابل کشت بود ظرف یک سال آماده زراعت شده و این کار بزرگی است که باید به نمایش در آید.

وی برخی شایعات و ایجاد نگرانی ها درباره مسائل مربوط به آب در استان را نادرست توصیف کرد و‌گفت: طرح های بزرگ نظیر احیای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی استان با دستور رهبری، تمرکز دولت و پشتوانه علمی در‌حال اجراست و همه مسائل درباره آن پیش بینی شده است.

جهانگیری به ایجاد انگیزه برای ورود بخش خصوصی به منظور تکمیل طرح های نیمه تمام و زمینه سازی برای ورود سرمایه های خارجی اشاره کرد و گفت: استان خوزستان با توجه به ورود منابع خارجی به صنعت نفت و‌ گاز تحرک خوبی در‌حوزه نفت و گاز خواهد داشت.

وی به موضوع کارون و حل مساله فاضلاب و‌ نیز موضوع استخدام نیروهای بومی برای صنایع استان اشاره کرد و افزود: دولت به مسائل خوزستان توجه ویژه ای دارد و‌ مردم نباید نگران موضوعات این چنینی باشند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه استاندار خوزستان محکم و با انگیزه در حال فعالیت است، خواستار توجه ویژه به بانوان و جوانان و ایجاد بستر برای حضور آنها در پست های مدیریتی شد و گفت: همه جریانات سیاسی باید احساس حضور در صحنه داشته باشند بویژه جرایانات حامی دولت که فعالیت گسترده ای داشتند باید حتما در دولت ایفای نقش کنند.

پیش از سخنان معاون اول رییس جمهور استاندار خوزستان و نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به مسائل استان در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خواستار نگاه ویژه و تدبیر لازم دولت برای حل معضلات استان و مقابله با بحرانهای پیش روی توسعه منطقه شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز